English

بیش از ۱۵۰ راس آهو از منطقه حفاظت شده دیمه به حیات وحش رها شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: منطقه حفاظت شده دیمه از طرح‌های موفق سازمان حفاظت محیط زیست در تکثیر و احیای گونه آهوی ایرانی است.

بیش از 150 راس آهو از منطقه حفاظت شده دیمه به حیات وحش رها شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، احمد رضا در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده دیمه رامهرمز سایت احیا و تکثیر آهوی ایرانی را یکی از موفق‌ترین طرح ها دانست و گفت: منطقه حفاظت شده دیمه از نظر فرآیند طی شده تا به نتیجه رسیدن از  مناطق موفق سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به لحاظ احیای گونه در منطقه بوده است.

 وی ادامه داد: تاکنون بیش از 150 راس آهو از این زیستگاه به حیات وحش بازگردانده شده و توانسته اند با محیط سازگاری داشته باشند و در سرشماری سال ۹۶ نیز تعداد آهوان این سایت به 120 راس سرشماری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در دیمه تا کنون بیش از ۱۵ هکتار نهال کاری شده که تحت سیستم آبیاری قطعی قرار گرفته است و امسال نیز ۱۰ هکتار دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شده است، وی نهال های  کاشته شده را از گونه های بومی  مقاوم و  سازگار با محیط اعلام نمود و گفت: از جمله این گونه ها  کنار و رملیک  است.

 و برای اولین بار ما توانستیم گونه وحشی رملیک  را در نهالستان های استان تولید کنیم.

لاهیجان زاده افزود: تاکنون بیش از ۵۰ هزار اصله نهال در پنج نهالستان استان تولید شده است که می‌توان گفت: با این کار نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی در این بخش داشته ایم.

گفتنی است؛ منطقه حفاظت شده دیمه رامهرمز در مسیر جاده ارتباطی رامهرمز- رامشیر و بطور کلی در شرق استان خوزستان واقع است. منطقه دیمه منطقه ای دشتی  - تپه ماهوری است که بر خلاف اکثر مناطق تپه ماهوری کشور، منطقه دشتی آن مشرف به منطقه تپه ماهوری است ودر ارتفاع بالاتری قرار گرفته است این مهم سبب به نمایش درآمدن  جلوه زیبائی از طبیعت شده و چشم اندازی بدیع در منطقه بوجود آورده است . پس از ژئومورفولوژی خاص این منطقه، یکی از جاذبه های موجود سایت نگهداری آهو در  منطقه دیمه می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه