English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

سه وقف جدید برای مدارس علمیه استان اصفهان به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین نیات وقف در این استان برای زوج های جوان، امور قرآنی و حوزه های علمیه بوده است، گفت: در سال جاری سه وقف جدید برای مدارس علمیه در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

سه وقف جدید برای مدارس علمیه استان اصفهان به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در دیدار با آیت الله نمازی اظهار داشت: طی چهار سال گذشته استان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان رتبه نخست را در فعالیت های مرتبط با امور وقف را به خود اختصاص داده است و تنها در سال 94 بعد از استان مازندران رتبه دوم کشور را کسب کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در بقعه سازی استان اصفهان حرف نخست را در کشور می زند، افزود: در استان اصفهان نیز شهرستان کاشان و شهرستان آران و بیدگل در بقعه سازی رتبه نخست را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان شد: استان خراسان رضوی 250 امامزاده دارد، اما استان اصفهان دارای 718 امامزاده است که بیشترین امامزادگان استان اصفهان در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و نطنز هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با اشاره به اینکه، بیشترین کارهای عمرانی طی چند سال گذشته در بقاع متبرکه استان اصفهان انجام شده است، یادآور شد: امامزاده تقی ابن محسن ابن زین العابدین(ع) با هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد تومان از سوی ملااحمدی خیر نیکوکار ساخته شد.

وی افزود: همه تلاش اوقاف و امور خیریه استان در راستای تبدیل بقاع متبرکه استان اصفهان به قطب فرهنگی کشور بوده است و این امر نیز امروز با انجام امور مشاوره و خیمه های معرفت با حضور بیش از 500 روحانی در جوار حرم مطهر امامزادگان به صورت ثابت، اقامه نماز جماعت، مشاوره وقف و پاسخگویی به مسائل اعتقادی و شرعی مردم در حال اجرا و پیگیری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری مراسم جشن زوج های جوان طی سه سال متوالی خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز مراسم جشن عقد یکصد زوج ناشنوا که هم زوج و هم زوجه هرد دو ناشنوا اما نخبه و سالم از 12 استان کشور در اصفهان برگزارشد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی از ثبت 120 وقف جدید به ارزش بیش از 50 میلیارد تومان در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و افزود: خانم خیری هفته گذشته خانه ای چند طبقه نبش خیابان به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان وقف کرد تا بخشی از طبقات برای تجاری و بخشی دیگر درآمد آن برای قرآن و نهج البلاغه و نشر معارف اهل بیت(ع) هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین نیات وقف برای زوج های جوان امور قرآنی و حوزه های علمیه بوده است از سه وقف جدید برای حوزه های علمیه در سال جاری خبرداد و یادآور شد: زمینی به ارزش 250 میلیون تومان از سوی یک خانم خیر برای تحقیق و پژوهش وقف شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه