English

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان:

رفع مشکلات و ساماندهی کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان امری ضروری است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی شهرداری اصفهان دارای مشکلات و چالش های مهمی است که باید نسبت به حل آنها اقدام عاجل صورت گیرد.

رفع مشکلات و ساماندهی کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فریده روشن در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی شهرداری اصفهان از نظر سیستم و تجهیزات ایمنی و امنیتی، با استانداردهای لازم فاصله دارد و به ویژه بخش مخزن آن از نظر فضا کاملاً غیراستاندارد است.

وی با بیان اینکه همین امر موجب پایین آمدن کیفیت ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد، اضافه کرد: کارکنان بخش مرجع، در معرض آسیب جدی از نظر سلامتی قرار دارند و همچنین مخزن کتاب های نفیس و نسخه های خطی، وضعیت نامطلوبی دارد و این آثار در معرض آسیب جدی هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به این موضوع ضرورت دارد با تامین فضای مناسب برای مخزن کتاب های کتابخانه (به ویژه کتب مرجع و نفیس و نسخ خطی) نسبت به استانداردسازی حفاظت از منابع اقدام شود.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه یکی از اولویت های کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تبدیل محور تاریخی چهارباغ عباسی به محور فرهنگی و هنری شهر است، آنچه امروز به عنوان یک معضل اساسی در محور چهارباغ عباسی به چشم می خورد، وضعیت نابسامان و اسف بار تابلوهای سردر و دیگر عناصر و ابزار تبلیغاتی اعم از استند و بنر و استیکر مغازه هاست که موجب آلودگی بصری بسیار شدید و نازیبا شدن چهره این محور شده است.

روشن تاکید کرد: همچنین استفاده از پیاده رو توسط برخی فروشندگان برای عرضه کاهای خود در این محور این موضوع تشدید شده است و حتی در بدنه شرقی چهارباغ و پروژه اجرا شده این محور، شاهد این اتفاقات هستیم.

وی افزود: اگر چه سازمان زیباسازی در راستای ساماندهی فضای بصری این محور، طرح و برنامه های مناسبی پیش بینی کرده است که در جلسات کارشناسی مورد اشاره ارائه کردند اما لازم است یک برنامه فوری و کوتاه مدت برای رفع این معضل در نظر گرفته شود و شهرداری طبق وظایف قانونی خود به این موضوع ورود پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: علیرغم خروج از ماه های پر فیض و برکت محرم و صفر و رودمان به ماه ربیع الاول و بهار ماه ها و همچنین بالا بودن میزان افسردگی در شهر اصفهان و نیاز به برنامه های شاد و متنوع فرهنگی برای بالا بردن نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی هیچ گونه تغییر محسوسی مشاهده نمی کنیم و نیاز است که به این مهم پرداخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه