English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خبر داد

اجرای طرح های آبخیزداری در ۱۷ هزار هکتار از حوزه های آبخیز هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از اجرای عملیات آبخیزداری 17 هزار هکتار از حوزه های آبخیز هرمزگان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، حدود 15 میلیون متر مکعب به ظرفیت استحصال رواناب های سطحی استان افزوده می شود.

اجرای طرح های آبخیزداری در 17 هزار هکتار از حوزه های آبخیز هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، امید ذاکری افزود: حفاظت از منابع آب و خاک، پیشگیری و کنترل فرسایش خاک ، پیشگیری از سیلاب های ویرانگر، مدیریت ریسک خشکسالی ها و کمک به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی از جمله اثرات آبخیزداری است.

وی گفت: با اجرای عملیات آبخیزداری در 17 هزار هکتار از حوزه های آبخیز استان در سال جاری، حدود 15 میلیون متر مکعب به ظرفیت استحصال رواناب های سطحی استان افزوده می شود که کمک موثری به کاهش بحران آب در استان خواهد بود.

ذاکری افزود: از مجموع حدود 17 هزار هکتار از عملیات آبخیزداری سال جاری استان بیش از 7022 هکتار در حوزه سدهای مخزنی استان با هدف حفاظت خاک و کنترل فرسایشی و حدود 10133 هکتار نیز در حوزه های آبخیز فاقد سد اجرا می شود.

وی گفت: برای اجرای 17 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در مجموع بیش از 36.6میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و بیش از 3.8 میلیارد تومان از محل اعتبارات مردمی و مشارکت خیرین هزینه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی