English

دولتخواه:

انتقال پساب کاشان به مجتمع فولاد کویر ایراد ندارد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل خبر داد: در طرح انتقال پساب کاشان به مجتمع فولاد کویر جای هیچ نگرانی نیست.

انتقال پساب کاشان به مجتمع فولاد کویر ایراد ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، الهیار دولتخواه در جمع با خبرنگاران در اتاق جلسات اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل اظهار داشت: وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست آن است که بر اساس استانداردهای مصوب مطمئن شود فاضلاب تصفیه شده مطابق استاندارهاست که این مهم با انجام مداوم آزمایشات روی نمونه‌های پساب کاشان صورت می گیرد.

وی افزود: در تمام آزمایشاتی که روی نمونه پساب خروجی تصفیه‌خانه کاشان انجام گرفته استاندارد بودن آن ثابت شده است و هیچ مشکلی در این زمینه نیست و نمونه‌ها کاملا با استانداردهای محیط زیستی همخوانی دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل بیان کرد: هم اکنون هم پساب کاشان روی زمین رها شده است که به مرور روی سفره‌های آب زیر زمینی نفوذ می کند که تکمیل طرح انتقال پساب به فولاد کویر، خروجی پساب در منطقه اطراف تصفیه‌خانه را به صفر می‌رساند.

دولتخواه با بیان اینکه تکمیل طرح انتقال پساب کاشان به فولاد، موجب قطع استفاده آن شرکت از آب‌های زیرزمینی می‌شود افزود: مسیر انتقال پساب کاشان به مجتمع کویر آران و بیدگل کاملا کارشناسی شده و خط انتقال به طور کانال کشی کاملا بسته و در عمق زمین صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با انتقال این پساب، فولاد دیگر جهت تامین آب مورد نیازش از سفره‌های زیرزمینی استفاده نخواهد کرد و این امر به حفظ منابع آب زیرزمینی در منطقه کمک شایانی می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با انتقاد از عده‌ای که این نادانسته طرح را  فاقد کارشناسی و مشکل‌ساز برای محیط زیست معرفی می کنند افزود: متأسفانه این عده پساب را با فاضلاب برابر می دانند اما در واقع پساب، فاضلاب تصفیه شده می باشد که مانند آب معمولی هیچ رنگ و بویی ندارد و به حد استاندارد رسیده است.

وی همچنین خروجی کنونی پساب فولاد را فاقد مشکل زیست محیطی برشمرد و گفت: این پساب تنها EC بالا دارد و به صورت مداوم آزمایش می شود و برای محیط زیست و منابع طبیعی هم مشکل‌ساز نیست.

مجتمع فولاد کویر در فاصله 6 کیلومتری شمال آران و بیدگل واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه