English

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

۳۱ استان کشور دارای رابط و نماینده قرآنی شدند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در اقدام جدید صورت گرفته در خانه ملت ۳۱ استان کشور دارای رابط و نماینده قرآنی شدند.

۳۱ استان کشور دارای رابط و نماینده قرآنی شدند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و عترت سروش وحی، اظهار داشت: قرآن کریم تحول بزرگی در میان جوامع ایجاد کرد و بدترین انسان‌ها را تبدیل به برترین‌ انسان‌ها کرد و این کتاب آسمانی فضای فکری و اندیشه‌ای جوامع را تغییر داد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در تمدن‌های مختلف تاثیرگذار بوده است، افزود: فتح ایران یک فتح فرهنگی بود و نه یک فتح نظامی و ایرانی‌ها در فتح‌الفتوح ۴ روز در مسیر رسیدن به تیسفون تلاش کردند و شرق و غرب عالم را دگرگون کردند و جغرافیای جهان اسلام به واسطه قرآن کریم گسترده شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهدید بزرگ در این ‌مسیر تحریف‌های غلط بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود خواندن قرآن کریم و پرورش قرا و حفاظ این کتاب آسمانی، شاهد بیگانگی با روح و ملکوت این کتاب آسمانی بودیم و نمونه بازر آن در واقعه عاشورا بود که نوه پیامبر اکرم(ص) به مظلومانه‌ترین شکل ممکن به شهادت رسید.

پژمان‌فر تصریح کرد: اکثر دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بعضاً قاری و حافظ قرآن کریم بودند، اما عامل به فرامین این کتاب آسمانی نبودند و به بدترین شکل ممکن مورد عذاب الهی واقع شدند و این افراد تحریف‌های زیادی در این کتاب نورانی داشتند و تنها مواردی را که به نفع خودشان بود گلچین کردند.

وی با انتقاد از غیبت مسوولان استانی و شهری در این رویداد قرآنی، تاکید کرد: از عدم حضور مسوولان استانی و شهری و در راس آن‌ها استاندار خراسان رضوی در اختتامیه این رویداد قرآنی گلایه‌مند هستم و نباید در حق قرآن کریم کم‌لطفی داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرآن کریم بهترین کتاب هدایت‌بخش است، بیان کرد: باید مراقب باشیم که دچار غرور و لغزش نشویم و شاهد آن بودیم بهترین قرا و حفاظ قرآن کریم مقابل قرآن ناطق (حضرت علی(ع)) ایستادند.

پژمان‌فر از افزایش بودجه‌های قرآنی خبر داد و گفت: امروزه خوشبختانه شاهد افزایش سرانه قرآن هستیم و در سوی مقابل هم باید مراقب باشیم که مدیریت این اقدامات ارزشی به دست افراد بی‌ارزش نیفتد و کسانی در این راه مسوولیت را عهده‌دار باشند که به بهترین شکل ممکن در مسیر پرورش نخبگان قرآنی و اُنس آحاد مختلف جامعه به‌ویژه دو گروه سنی نوجوان و جوان با قرآن کریم

وی افزود: در اقدام جدید صورت گرفته در خانه ملت ۳۱ استان کشور دارای رابط و نماینده قرآنی شدند و به تمامی استانداران دستور داده شده که ضمن معرفی رابط و نماینده خود، حمایت لازم را در حوزه توسعه فعالیت‌های قرآنی داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی با حضور مسوولان وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر مجموعه‌های قرآنی برگزار شده تا به‌زودی زود شاهد تحقق پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن که تاکید ویژه مقام معظم رهبری است باشیم و به‌زودی شاهد برگزاری جشن پرورش این تعداد حفاظ در سطح کشور باشیم.

پژمان‌فر با اشاره به حمایت‌های فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از فعالان و نخبگان قرآنی، گفت: در جلسه سه‌شنبه این هفته فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر قرآنی مجموعه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و دستورات لازم در جهت حمایت از فعالان حوزه قرآن و عترت صادر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه