English

استاندار گیلان خبر داد

ضرورت تهیه طرح جامع مدیریت بحران / لزوم استقرار دائمی بالگرد هلال احمر در استان

استاندار گیلان در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بر ضرورت تهیه طرح جامع مدیریت بحران و استقرار دائمی بالگرد هلال احمر در استان تاکید کرد و افزود: باید با هماهنگی بیشتر، حداکثر بهره‌وری را از امکانات در جهت مقابله با حوادث احتمالی داشته باشیم.

ضرورت تهیه طرح جامع مدیریت بحران / لزوم استقرار دائمی بالگرد هلال احمر در استان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در این نشست که شامگاه سه‌شنبه در محل مرکز مدیریت بحران استان برگزار شد با قدردانی از دستگاه‌های استانی که در امدادرسانی زلزله زدگان کرمانشاه کمک‌رسانی کردند با اشاره به گزارشات خوب ارائه شده از سوی دستگاه‌های مختلف در این نشست اظهار داشت: باید با هماهنگی بیشتر، حداکثر بهره‌ وری  را از امکانات در جهت مقابله با حوادث احتمالی داشته باشیم.

وی نخستین گام در بخش مدیریت بحران را شناسایی امکانات موجود استان دانست و افزود: باشناسایی امکانات قادر خواهیم بود در مواقع اضطرار آن را فراخوان و استفاده کرد .

استاندار گیلان با بیان اینکه تمامی مدیران نه تنها در مواقع بحرانی بلکه در تمامی ایام سال باید در دسترس و پاسخگو باشند افزود: باید فهرست عوامل خدمات‌رسان در مواقع بحرانی به همراه تلفن دسترسی و اطلاعات و آمار ماشین‌آلات با مشخصات مالک و راننده به تفکیک شهرستان، بخش و شهر در قالب کتابچه‌ای تهیه و در دسترس عوامل اصلی مدیریت بحران قرار گرفته تا در مواقع اضطرار فراخوان شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از ماشین آلات راهداری بخش خصوصی و توانمندی های آنان در مواقع بحرانی تأکید کرد و افزود: با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی می توان عمده‌ ماشین‌آلات در مواقع بحرانی تامین کرد.

وی با بیان اینکه در جهت تامین امکانات مورد نیاز دستگاه ها برای مقابله با حوادث از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستیم، افزود: در مواقع بحرانی مسوولین باید هنر استفاده از امکانات موجود نظیر ماشین‌آلات راهداری بخش خصوصی که مأموریت‌های دیگری را بر عهده دارند داشته باشند.

استاندار گیلان خواستار پوشش کامل ارتباطات بیسیمی در سراسر استان شد و افزود: در هنگام قطع تلفن و ارتباطات مخابراتی، پوشش کامل ارتباطات بیسیمی از جمله نیازهای مهم جهت فعالیت‌های امدادی می‌باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: باید کشیک دستگاه‌های امدادرسان برای وضعیت‌های بحرانی از هم اکنون تدوین شود.

سالاری بازگشایی محورهای دسترسی از حیث حمل و نقل را در مواقع بحرانی ضروری دانست و افزود: باید در صورت بروز حوادث در کوتاهترین زمان ممکن مسیرهای مسدود شده و یا در معرض بسته شدن بازگشایی شود.

وی بر لزوم حفظ وحدت فرماندهی و مدیریت در شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: فرماندار مدیریت حوادث در شهرستان را برعهده‌ داشته و دستگاه‌های استانی با فراخوانی فرماندار باید امکانات خود را در آن شهرستان بسیج تا در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات مردم حل شود.

سالاری استقرار دائمی بالگرد هلال احمر در استان را ضروری دانست و افزود: در شرایط‌های بحرانی، راهداری وظیفه مهمی را برعهده داشته و چنانچه محورهای اصلی مسدود باشد، دیگر امدادرسانی‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

استاندار گیلان بر ضرورت ترسیم وضعیت مطلوب توسط دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان تأکید کرد و افزود: باید سعی کنیم تا فاصله خود را به نقطه مطلوب کمتر کنیم.

وی با اشاره به وضعیت محدود اعتباری در کشور اظهار داشت: باید با استفاده بهینه از منابع و امکانات در جهت حل مشکلات تلاش کنیم.

وی تهیه طرح جامع مدیریت بحران را ضروری دانست و افزود: دستگاه‌ها پیشنهادات خود را با دسته‌بندی مشخص جهت تهیه این طرح ارائه دهند تا ان شاء ا... با اولویت‌بندی به وضعیت بهتر دست یابیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی