English

مدیرعامل مؤسسه معلولان امام جواد(ع) خبر داد

۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومان هزینه سالانه هر معلول/ /از بی‌مهری‌ بهزیستی گله داریم

مدیرعامل موسسه معلولان امام جواد(ع) گفت: هزینه‌های سالانه هر معلول در مراکز مردمی از ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومان بوده و در این مرکز به‌طور میانگین برای هر معلول سالانه حدود ۲ میلیون تومان است.

1.5 تا ۲.۵ میلیون تومان هزینه سالانه هر معلول/ /از بی‌مهری‌ بهزیستی گله داریم

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا بافقی‌زاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: موسسه معلولان امام جواد(ع) از سال ۷۳ فعالیت خود را در امر خدمت به معلولان در حوزه‌های مختلف آغاز کرده است و در سال نخست فعالیت ۵۰ معلول تحت پوشش این مجموعه بودند.

وی افزود: خراسان رضوی بالاترین آمار معلولان کشور را دارد و تمام خدمات موسسه معلولان امام جواد(ع) با حمایت خیران نیک‌اندیش بوده است و سازمان بهزیستی یک سوم تا یک پنجم خدمات را پشتیبانی می‌کند و مابقی آن مردمی است.

مدیرعامل موسسه معلولان امام جواد(ع) با بیان اینکه در این مرکز ۱۳۰ پرسنل به ۲۵۰ معلول خدمات‌رسانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: اکثر معلولان تحت پوشش این موسسه دچار فلج مغزی هستند و توان خوردن غذا و کنترل ادرار و مدفوع را ندارند و مرتبط در حال چرخش هستند تا دچار زخم بستر نشوند.

بافقی‌زاده تصریح کرد: اکثر این معلولان رهاشده و بلاصاحب هستند و اکثراً دچار معلولیت‌های مادرزادی هستند و تمامی این معلولان دارای معلولیت ۵۰ درصد به بالا و آی‌کی‌یوی زیر ۳۰ درصد هستند.

مدیرعامل موسسه معلولان امام جواد(ع) با گلایه از بی‌مهری‌های مسئولان، بیان کرد: سازمان بهزیستی ۵ برابر هزینه‌های معقول برای مجموعه‌های تحت پوشش مستقیم خود هزینه می‌کند و متاسفانه به موسسات مردمی نگاهی نامهربانانه دارد و از همه مسئولان درخواست اجرای عدالت و برابری را در تمامی حوزه‌ها و بخش‌ها داریم.

بافقی‌زاده در رابطه با هزینه سالانه هر معلول، گفت: هزینه یارانه سالانه بهزیستی برای هر معلول ۵۶۰ هزار تومان و مبلغ برآورد سالانه این سازمان ۹۶۰ هزار تومان است، اما هزینه‌های سالانه هر معلول در مراکز مردمی از ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومان بوده و در این مرکز به‌طور میانگین برای هر معلول سالانه حدود ۲ میلیون تومان است.

وی افزود: اعضای هیئت امناء موسسه معلولان امام جواد(ع) ۱۰ نفر، اعضای هیئت مدیره این مجموعه ۵ نفر و تعداد خیران و حامیان ۳ هزار نفر هستند که این تعداد ۳۰۰ نفر از آن‌ها و معادل ۱۰ درصد این آمار خیر مستمر هستند.

مدیرعامل موسسه معلولان امام جواد(ع) با اشاره به اینکه غذای افراد تحت پوشش این مجموعه به صورت رژیمی و با تجویز پزشک بوده است، گفت: از مردم خیر و نیک‌اندیش درخواست داریم به‌جای آوردن غذای آماده مواد اولیه و یا وجه آن را در اختیار موسسه قرار دهند تا غذای متناسب با نیاز و وضعیت معلولان تحت پوشش طبخ شود.

بافقی‌زاده تصریح کرد: در این مرکز معلولان از گروه سنی نوزاد تا سالمند بالای ۷۰ سال نگهداری می‌شوند و خدمات مختلفی در حوزه‌های کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، روانشناسی، تربیت‌بدنی، مددکاری، پزشکی و پرستاری ارائه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه