English

لاریجانی در ستاد بحران کرمانشاه:

مجلس به دولت توصیه می کند هرچه زودتر سرپناه مردم را ساماندهی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم دولت و تأکید ما بر این مهم است برای اسکان موقت برنامه ریزی های سریعی آغاز شود و توصیه ما به دولت و تلاش ما در مجلس این است که هر چه سریعتر سرپناه مردم ساماندهی شود.

مجلس به دولت توصیه می کند هرچه زودتر سرپناه مردم را ساماندهی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، علی لاریجانی در سفر یک روزه به کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله‌زده با حضور در ستاد بحران استان، ابرا داشت: با توجه به شروع فصل سرما برای اسکان موقت مردم زلزله‌زده طراحی‌هایی انجام شده است، بعضی از ساختمان‌های آسیب‌دیده را مردم می‌توانند با کمک‌های دولتی تعمیر کنند تا هر چه سریعتر ساخته شود.

وی افزود: خوشبختانه و با بسیج عمومی تمامی ارگان های نظامی و دولتی کشور، تأمین چادر و امکانات اولیه مانند آب و غذا تا حد زیادی انجام شده و مسائل بهداشتی نیز باید حتما رفع شود و توصیه کردیم تا هر چه سریعتر امکانات بهداشتی تأمین شود.

لاریجانی با تأکید بر بازسازی هر چه سریعتر منازل خسارت دیده مسکن مهر در سرپل ذهاب، اظهار داشت: بنیاد مسکن برای اسکان دائمی مردم زلزله‌زده فعال‌شده است و مصوباتی نیز در دولت برای مسکن شهری و مسکن روستایی تصویب‌شده و منابعی که باید بلاعوض پرداخت شود و وام‌های ارزان‌قیمتی که باید داده شود، مشخص‌شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید دیدیم که مشکلی از نظر چادر و تغذیه نیست و همچنین وزیر نیرو گفتند که مشکل برق حل شده و تنها در بخشهایی مشکل راه ها باقی مانده است و در حال حاضر بزرگترین مشکل بحث سرویس های بهداشتی و استحمام برای جلوگیری از آلایندگی های مناطق زلزله زده است که باید در اولویت باشد و انتظار می رود نیروهای مسلح تجربیات و امکاناتشان را در جهت رفع این معضل بکار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه