English

۲۴۵ کتابخانه در مساجد گیلان فعالیت می کنند

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ۲۴۵ کتابخانه در مساجد گیلان فعالیت می کنند گفت: ۱۴۴ باب کتابخانه در مساجد روستایی مستقر هستند.

۲۴۵ کتابخانه در مساجد گیلان فعالیت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی با تاکید بر اهمیت فرهنگ کتابخوانی در توسعه و پیشرفت کشور گفت: توسعه و پیشرفت جامعه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی جوامع بستگی مستقیم دارد.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مساجد نیز در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اقدام به تاسیس کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرده اند افزود: ۲۴۵ باب کتابخانه در مساجد سراسر استان دایر است.

پورابراهیم با اشاره به اینکه کتابخانه های مساجد به دو گروه کتابخانه های روستایی و شهری تقسیم می شوند اذعان کرد: تاسیس کتابخانه در مساجد مناطق روستایی اولویت ستاد عالی کانون های مساجد کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۰۱ کتابخانه در مساجد شهری دایر شده است تصریح کرد: ۱۴۴ باب کتابخانه معادل ۵۹ درصد در مساجد روستایی مستقر هستند.

پورابراهیم ادامه داد: کتابخانه هایی که در شبستان مساجد فعالیت می کنند، کتابخانه های باز و آنانی که دارای مخزن هستند کتابخانه بسته می باشند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار جوان و نوجوان گیلانی در این کتابخانه ها عضو هستند، افزود: انس و الفت با کتاب از طریف مطالعه صورت می گیرد و باید فرهنگ مطالعه در خانواده نهادینه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه