English

مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد

تجهیز و نوسازی شدن موقوفات فرسوده در استان گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه موقوفات فرسوده در استان تجهیز و نوسازی می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ موقوفه مسکونی در گرگان دارای ساختمان فرسوده و غیرقابل استفاده است و در حال رایزنی برای نوسازی و تجهیز آن هستیم.

تجهیز و نوسازی شدن موقوفات فرسوده در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، شامگاه جمعه، در همایش یاوران وقف شهرستان گنبدکاووس در امامزاده یحیی ابن زید(ع) اظهار داشت: تلاش داریم،در اجرای نیات واقفین و عدم تعطیلی نیات آنان،منازل مسکونی که فرسوده و غیرقابل استفاده در گرگان را با کمک شهرداری، تکمیل، تجهیز و نوسازی کنیم و در این راستا تفاهم نامه ای با شهرداری منعقد شده تا هر سال 10 موقوفه، تجهیز و نوسازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: باید فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود و وقف ها به سوی نیلز روز جامعه پیش رود و مردم بدانند که حتی با عدیه یک قرآن و یا خدمت یک ساعت به مردم در زمینه شغلی خود می‌توانند وقف انجام دهند و وقف حتما نباید جنبه مادی داشته باشد.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: متاسفانه در حوزه وقف مشارکتی،موفقیت خوبی نداشتیم و باید در این زمینه بیشتر کار شود تا مردم بدانند،می‌توانند به صورت گروهی و چند نفره در حوزه وقف ورود یابند و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام دهند.

 امامزاد یحیی ابن زید(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان درباره امامزاد یحیی ابن زید(ع) تاکید کرد: امامزاده یحیی ابن زید(ع)،حلقه اتصال وحدت بین اهل سنت و شیعه منطقه است و طی یک‌سال گذشته تلاش کردیم فضای این امامزاده را به گونه‌ای طراحی کنیم که مورد استقبال مردم قرار گیرد و خوشبختانه تا حدود زیادی موفق بودیم.

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: زائر امامزاده یحیی ابن زید( ع)  با زائر کربلا و امام رضا (ع) تفاوتی ندارد و باید زائرین اسن امازاده مورد تکریم و احترام واقع شوند،در حال حاضر میانگین زائران این امامزاده بیش از 10 هزار نفر است و باید با تکریم و احترام این جمعیت را روز به روز افزایش دهیم.

تاکیدات مقام معظم رهبری

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان،باید قطب فرهنگی جامعه شوند،باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم و زائران در کنار زیارت،سیاحت سالم داشته باشند و با ایجاد فضای سبز و پارک،در جهت تفریح سالم و زیارت،این فضاها مورد استقبال مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: برای گسترش بقاع متبرکه و ارائه خدمات مناسب به زائران در این بقاع،بازارچه و طرح توسعه بقعه ملاعطا دانشمند در دستور کار قرار گرفت و به پایان رسید که در پایان هفته آینده با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد تا مردم و زائران ضمن بهره‌مندی از خدمات مناسب،انگیزه بهتری برای زیارت این بقاع را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه