English

نرخ بیکاری در استان زنجان ۱۷ درصد است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بابیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای 45 درصد است، گفت: نرخ بیکاری جوانان در این استان 17 درصد است.

نرخ بیکاری در استان زنجان 17 درصد است

به گزارش خبرگزاری موج، شهرام طهماسبی ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه فرماندهی اقتصاد مقاومتی، نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان را 45 درصد اعلام کرد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در کشور 41 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در استان زنجان را بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد و ادامه داد: نرخ بیکاری در استان زنجان ۹.۷ درصد و در سطح کشور ۱۱.۷ درصد است.

طهماسبی تأکید کرد: نرخ بیکاری جوانان استان زنجان 17 درصد است که این آمار در سطح کشور 27 درصد است.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۱.۳ جمعیت و مساحت کشور را دارد و سهم استان به لحاظ جمعیت روستانشین بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: ۱.۹ درصد ارزش اقتصادی کشور در استان زنجان تولید می‌شود ولی با این وجود سرانه درآمد استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

طهماسبی تعداد پروژه‌های واگذار شده به تفکیک ظرفیت قانونی استفاده شده را 230 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 220 مورد مربوط به ماده ۸۸، هشت مورد مربوط به ماده 27 و دو مورد مربوط به بند الف ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان تصریح کرد: در کار گروه اقتصاد مقاومتی 48 مصوبه داشتیم که 82 درصد این مصوبات محقق شده است.

طهماسبی تعداد اشتغالزایی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در دست اجرا را 2 هزار و 837 مورد اعلام کرد و گفت: پروژه‌های خاتمه یافته یک هزار و 587 نفر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان پروژه‌های قابل واگذاری به تفکیک دستگاه‌های اجرایی باکار کرد اقتصاد مقاومتی را 61 مورد اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه