English

سردار علی مویدی در گفت‌و‌گو با موج؛

بحث توزیع دولتی مواد مخدر در ایران غیرکارشناسی بود

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در کارگاه آموزشی منطقه‌ای سازمان‌های مردم نهاد که در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: طرح توزیع دولتی مواد مخدر در ایران، غیر کارشناسی و خارج از محدوده قوانین ملی و بین‌المللی بود.

بحث توزیع دولتی مواد مخدر در ایران غیرکارشناسی بود

به گزارش خبرگزاری موج، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، در حاشیه کارگاه آموزشی منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد که با حضور نماینده سمن‌هایی از استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی و خوزستان، در خرم‌آباد برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار موج، مبنی بر اینکه آیا طرح توزیع دولتی مواد مخدر در ایران به نتیجه مطلوب رسید، گفت: خیر، این طرح، یک موضوع غیر کارشناسی و در تضاد با اصول و قوانین ملی و بین‌المللی بود که توسط برخی نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، لذا، توزیع مواد مخدر سنتی، نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا غیرقانونی است.

سردار مویدی، تصریح کرد: برخی کشورها از جمله هلند و آمریکا در خصوص توزیع برخی مواد مخدر صنعتی مجوزاتی صادر کرده‌‌اند چرا که این کشورها اعتقادشان این است که مواد صنعتی، مواد مخدر نیست. این کشورها، در مراکز خاصی، مواد روان‌گردان را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند اما این به‌آن معنا نیست که مواد مخدر و خاصه، مواد مخدر سنتی هم در این مراکز توزیع می‌شود

وی ادامه داد: از طرفی، طبق قوانین بین‌المللی، سازمان ملل متحد نیز، توزیع مواد مخدر سنتی توسط دولت‌ها را غیرقانونی دانسته و اجازه چنین اقدامی را به کشورهای عضو نمی‌دهد. لذا، طرح چنین موضوعی در کشور، از پایه و اساس اشتباه بود و در این خصوص هیچ اقدام عملی صورت نگرفت.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه چگونه است که عامه مردم از مراکز خرده فروشی مواد مخدر مطلع، اما پلیس از شناسایی اینگونه مراکز بی‌اطلاع است، گفت: به واقع تلاش عوامل ستاد و پلیس مبارزه با مواد مخدر در رصد، شناسایی و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر ستودنی است و ما اقدامات عزیزان همکار را تحت نظارت داریم اما، وسعت و گستردگی توزیع مواد مخدر به حدی است که در ظاهر، اقدامات بازدارنده عوامل ستاد و پلیس مواد مخدر چشم‌گیر نیست.

سردار علی مویدی، ادامه داد: ناامن کردن محل فعالیت خرده فروشان مواد مخدر از وظایف ذاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر است اما، باید جنبه‌های دیگر آن نیز مد نظر قرار گیرد. اینکه ما فضای فعالیت خرده فروشان را در یک منطقه ناامن کنیم کافی نیست، خب معلوم است که خرده فروش، مکان دیگری را برای عرضه و توزیع مواد مخدر اختیار می‌کند. لذا باید جنبه‌‌های اجتماعی و علمی برخورد با این پدیده را نیز در دستور کار قرار دهیم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان، گفت: امیدوارم با عنایت اقشار مختلف مردم، تلاش ستاد و پلیس مبارزه با مواد مخدر و همراهی اصحاب رسانه، بیش از گذشته در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حاصل از اعتیاد و مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر، گام‌ برداریم.

کارگاه آموزشی منطقه ای سازمانهای مردم نهاد

گفتنی است، ظهر امروز، کارگاه آموزشی منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد، به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان و با حضور نمایندگان سمن‌هایی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان و لرستان، در خرم‌آباد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه