English

مدیرکل بهزیستی استان:

کودکان لرستانی از نظر اختلالات اضطرابی در وضعیت خطرناک قرار دارند

اسدالله حیدری گفت: با توجه به غربالگری سالیانه اضطراب در استان لرستان، متأسفانه وضعیت کودکان استان به لحاظ اختلالات اضطرابی بسیار خطرناک است.

کودکان لرستانی از نظر اختلالات اضطرابی در وضعیت خطرناک قرار دارند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مدیرکل بهزیستی استان، با اشاره به‌ ضرورت بحث نشاط اجتماعی در جامعه گفت: با توجه به اینکه هرساله طرح غربالگری اضطراب در استان لرستان اجرا می‌شود، متأسفانه وضعیت کودکان استان به لحاظ اختلالات اضطرابی در این طرح بسیار خطرناک ارزیابی شده که لازم است چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده شود.

اسدالله حیدری، افزود: مسائلی همچون کودک‌آزاری، کودکان کار، فقر اقتصادی و درآمد عمومی پایین می‌تواند استرس را به انسان منتقل کند، درصد زیادی از افراد جامعه نمی‌توانند به دلیل موانعی که تحت عنوان معماری غیراستاندارد بر سر راه آن‌ها ایجادشده در خیابان تردد کنند که همه این مسائل در استان لرستان بیداد می‌کند اما کارگروهی که متولی این مسائل شود وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان در ادامه با ارائه پیشنهادی گفت: کارگروه نشاط اجتماعی در استان لرستان باید تشکیل شود که از ابتدا تا انتها برنامه‌هایی برای مادران باردار از منظر سلامت روحی روانی ارائه دهد و ورزش و جوانان نیز درزمینهٔ ورزش‌های همگانی ورود کند و سازمان ارشاد اسلامی برای موسیقی مشروع برنامه داشته باشد و تبلیغات اسلامی نیز تنها روی ایام عزاداری‌ها تمرکز نکند و در مناسبت‌های شاد هم برنامه داشته باشد.

وی جامعه ناشاد را مستعد هرگونه آسیب و انحراف اجتماعی خواند و تصریح کرد: جامعه ما به دلیل تمامی مسائل و مشکلاتی که در استان لرستان وجود دارد ناشاد است و هیچ متولی هم ندارد از سویی مهدهای کودک وضعیت خوبی ندارند و کودک مضطرب آینده خوبی ندارد بنابراین باید برنامه‌های پیشگیرانه قبل از ورود به مدارس آغاز شود چراکه انسان سالم فردی افسرده و مضطرب نیست و در این حوزه مشکلات فراوانی وجود دارد.

حیدری بابیان اینکه کودکان ما در معرض خطر هستند از ارائه هرگونه آماری در صحت گفته خود امتناع کرد و گفت: نمی‌خواهیم در این زمینه آماری ارائه دهیم اما باید دستگاهی متولی کارگروه نشاط اجتماعی باشد تا نسبت به نسل‌های آینده احساس تکلیف نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه