English

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان خبر داد

معافیت گمرکی ملوانان و لنج داران هرمزگانی برای واردات کالا

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان گفت: برابر آئین نامه ابلاغی مرداد 96 هیات دولت، هر یک از ملوانان لنج‌های زیر ٥٠٠ تن ظرفیت، شش بار در سال و هر بار تا سقف 10 میلیون تومان معاف از عوارض گمرکی هستند.

معافیت گمرکی ملوانان و لنج داران هرمزگانی برای واردات کالا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، عزیزاله کناری در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرزنشینان، ملوانان و لنجداران شهرستان بندرخمیر، بیان کرد: این آیین نامه کمکی برای ملوانان و لنج‌داران جهت واردات کالای ملوانی است که اجرای دقیق این آئین نامه نیازمند برگزاری جلسه توجیهی برای لنج‌داران و ملوانان است تا در چارچوب این آئین نامه بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را به‌ صورت قانونی وارد کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان افزود: خروج این کالاهای ملوانی جهت فروش به خارج از استان هرمزگان به‌صورت تجمیعی ممنوع است و باید از این فرصت برای تحول و رونق بازار داخلی استان و ارتقا در معیشت مردم مرزنشین هرمزگان با جذب گردشگران دیگر استان‌ها برای سفر به هرمزگان استفاده کرد که این کالاها باید در سطح بازار استان به‌صورت خرده فروشی به فروش برسد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان تصریح کرد: اجرای آئین نامه واردات کالای ملوانی فرصتی برای کاهش قاچاق و بهبود وضعیت ملوانان و لنج‌داران است.

وی با اشاره به موضوع انبارداری کالاها، اظهار داشت: با توجه به اینکه 54 درصد تجارت کشور از هرمزگان صورت می‌گیرد، ساماندهی و توجه به انبارداری در استان ضروری است .

وی افزود: در شهرستان خمیر نیز بایستی تلاش شود با ایجاد انبارهای رسمی و متصل کردن به سامانه‌های انباری و گمرکی مازاد کالای وارد شده توسط ملوانان و کالاهای تجاری وارد شده را در این محل‌ها نگهداری نموده و به مرور با رعایت مقررات به متقاضیان تحویل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه