English

فرماندار رضوانشهر:

امروز شاخص توسعه یافتگی کتاب و کتابخوانی است

فرمانداری رضوانشهردرجلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر گفت: امروز شاخص توسعه یافتگی کتاب و کتابخوانی است و جزء امور زیر بنایی محسوب می شود لذا ما باید با فرهنگ سازی ارزش کتاب و کتابخوانی را در سطح شهرستانی گسترش دهیم.

امروز شاخص توسعه یافتگی کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، عسکر حسنی پور با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: کتاب ابزار کار است و از آن می توان برای فراگیر شدن استفاده نمود لذا علاوه بر ساختن کتابخانه ها باید بگونه ای کتابخانه های داخل شهر را با به روز نمودن کتابها بر اساس نگرش و خواسته های مخاطبین جذاب نمائیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه 60 درصد جمعیت شهرستان را حوزه روستایی تشکیل می دهد لذا می طلبد که اعضای انجمن کتابخانه در این حوزه تلاش بیشتری نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به وضعیت شاخصهای مطالعه در شهرستان رضوانشهر گفت: در کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر امروز با بهبود شرایط فیزیکی و نیز توسعه زیرساختهای نرم افزاری گامهای اساسی برای جذب مخاطب برداشته شده است.

هادی نوری افزود: این شهرستان از نظر وضعیت آماری کتابخانه های عمومی استان گیلان رتبه برتر استانی را دارد که این نشان از حمایت و تلاش فرماندار و اعضای انجمن شهرستان می باشد.

نوری با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به زیرساخت های فکری و فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم افزود: اگر در رفع  زیرساخت های جامعه به مقوله فرهنگ توجه کافی صورت نگیرد قطعا جامعه دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

وی همچنین از تفکر و اندیشیدن به عنوان محور اصلی اقدامات فرهنگی یاد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه