English

طلبه اندونزیایی مدرسه دینی نجم الائمه نجف اشرف در گفت و گو با موج:

راهپیمایی اربعین شگفت انگیزترین حرکت یک جماعت بزرگ انسانی است

طلبه اندونزیایی مدرسه دینی «نجم الائمه» در نجف اشرف، راهپیمایی شیعیان در اربعین حسینی را یکی از شگفت انگیزترین حرکت های یک جماعت بزرگ انسانی خواند که انسان را به سمت مغفرت الهی پیش می برد.

راهپیمایی اربعین شگفت انگیزترین حرکت یک جماعت بزرگ انسانی است

«بیما فوزین» طلبه اندونزیایی ساکن نجف اشرف، صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج گیلان به عراق، با اشاره به اینکه در مدرسه دینی «نجم الائمه» نجف اشرف، فقه، عقاید مذهبی و لغات عربی، صرف و نحو عربی می خواند، اظهار کرد: ما رسول الله و اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین(ع) را بسیار دوست داریم و معتقدیم حکومت اسلامی توانایی و ظرفیت اداره جهان را دارد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در روز اربعین شاهد یکی از بزرگترین و شگفت انگیزترین حرکت جماعت بزرگی از شیعیان هستیم افزود:

احساس می کنم مردمی که در این سرزمین قدم می زنند، با هر قدمی که در این سرزمین زده می شود یک حرکت به سمت مغفرت خداوند نزدیکتر می شویم.

وی که مسلط به زبان عربی است در گفت و گو با خبرنگار موج از مسلط نبودن به زبان انگلیسی ابراز شرمساری کرد و گفت: من نمی توانم خوب انگلیسی صحبت کنم اما امیدوارم به گوش افرادی که این مصاحبه را می خوانند برسد که ما چقدر برای اهل بیت (ع) احترام قائل هستیم و پیامبر خدا(ص) و امام حسین (ع) را دوست داریم.

این طلبه اندونزیایی در ادامه خاطر نشان کرد: اغلب دانشجویان و دانش‌آموزان در اندونزی دوستدار و طرفدار اسلام هستند.

وی از اینکه در نجف اشرف مشغول تحصیل است، ابراز خرسندی کرد و گفت: قصد دارم در آینده خودم نیز فقه و زبان عربی تدریس کنم.

به گزارش موج، مدرسه دینی نجم الائمه در نجف اشرف در یکی از محله های شهر نجف با زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و زیر بنای بالغ بر 6هزار متر مربع در 6 طبقه و شامل 120 حجره برای اسکان طلاب حوزه و سالن های متعدد برای درس و کتابخانه بزرگ و سایر سرویس های خدماتی مایحتاج طلاب است.

نام این مدرسه به نام یکی از اعلام نجف اشرف در قرن هفتم هجری به نام (نجم الائمه ـ الشیخ الرضی محمد بن الحسن الغروی الاسترابادی) شارح کتاب الکافیه و الشافیه نام گذاری شده است.

در این مدرسه طلاب و دانشجویان مسلمان از سایر نقاط جهان در حال تحصیل هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی