English

بازدید هیات سرمایه گذاری عمان از ظرفیت های شهرستان قشم

هیات تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری کشور عمان در سفر به قشم با برخی ظرفیت و توانمندی های این شهرستان از نزدیک آشنا شدند.

بازدید هیات سرمایه گذاری عمان از ظرفیت های شهرستان قشم

به گزارش خبرگزاری موج از قشم، فرماندار قشم در نشست مشترک کارگروه صادرات غیر نفتی این شهرستان با هیات تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری عمان اظهار داشت: عمان به عنوان کشور دوست و برادر همواره مورد وثوق جمهوری اسلامی ایران بوده است.

علیرضا نصری در تشریح توانمندی های شهرستان قشم، به کارخانه های سیمان و تولید در و پنجره اشاره کرد و گفت: تولیدات مصالح ساختمانی شهرستان قشم می تواند با شرایطی مناسب و آسان در اختیار فعالیت های ساخت و ساز کشور شما قرار گیرد.

وی حوزه آبزی پروری بخصوص پرورش ماهی در قفس و میگو را یکی دیگر از ظرفیت های این شهرستان ذکر کرد که می تواند بخش قابل توجهی از نیاز مردم عمان را تامین کند.

رئیس کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی شهرستان قشم به اتمام طرح مطالعاتی و اختصاص 270 هکتار زمین زراعی برای کشت گلخانه ای اشاره و اضافه کرد: این طرح علاوه بر تامین نیاز صیفی و سبزیجات درون شهرستانی قادر خواهد بود تهیه مایحتاج مردم عمان را بر عهده بگیرد.

او وجود ظرفیت های ویژه گردشگری اعم از؛ جاذبه و چشم اندازهای طبیعی و اماکن فرهنگی تاریخی را مقصد مناسبی برای گردشگران عمانی برشمرد. فرماندار در همین ارتباط از کاشانه های میهمان روستائی یاد کرد که در نهایت سادگی و ظرافت با اتکا به آداب و سلائق محلی محیطی در خور توجه و تحسین را برای گردشگران فراهم ساخته اند.

نصری وجود منطقه آزاد و امکان استفاده از قوانین و مقررات صادرات و واردات این مناطق و معافیت های مالیاتی را از دیگر امتیازات فعالیت های تجاری،اقتصادی و سرمایه گذاری در قشم عنوان کرد.

به گزارش موج، هیات 16 نفره تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری عمان به همراه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی شهرستان قشم با برخی فرصت های سرمایه گذاری و صادراتی شهرستان آشنا شدند. همچنین فعالین اقتصادی عمانی در سفر یک روزه به قشم از کارخانه تولید انواع پنجره یو. پی. سی(upvc) کارخانه سیمان، اسکله کاوه و پالایشگاه نفت سنگین و کاشانه محلی مهمان دفاری بازدید کردند و سپس در نشست مشترک با کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی شهرستان قشم به بررسی ظرفیت های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری در قشم و راه های توسعه مبادلات پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه