English

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

مسیر تیژتیژ-گاران در ابتدای سال۹۸ به بهره برداری میرسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: پروژه مسیر سنندج به مریوان تا سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

مسیر تیژتیژ-گاران در ابتدای سال98 به بهره برداری میرسد
به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، شهرام ملکی امروز 16 آبان در جریان بازدید استاندار از پروژه سنندج مریوان ضمن اشاره به اینکه طبق نیازسنجی های انجام یافته طرح تیژتیژ -گاران از طرح های اولویت دار استان است،اظهار کرد:  مدیریت استان تمام توان خود را گذاشته است که این پروژه که از اولویت های استان است به اتمام برسد.
 
وی  با اشاره به اینکه برای تسریع در اجرا این طرح به شش قسمت تقسیم  و به پیمانکاران واگذار شده است، ذکر کرد:  قطعات چهار تا ۶ این پروژه تا پایان بهار  ۹۷ به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه  هم اکنون پیشرفت کلی طرح ۶۵ درصد است، اظهار کرد: قطعات یک تا سه نیز به اتمام رسیده است و اجرای این طرح با توجه به مطالبات مردم این منطقه نیازی  اساسی برای توسعه و کاهش خطرات جاده قبلی است.
ملکی ضمن اشاره به اینکه جاده فعلی سنندج به مریوان دارای پیچ های متعددی است، تصریح کرد:  با بهره برداری از طرح جدیدی علاوه بر کاهش ۲۴ کیلومتری طول مسیر مدت زمان سنندج تا مریوان نیز به نصف  کاهش می یابد.
در ادامه این بازدید مظفر بیگلر مشاور طرح گفت: جاده فعلی سنندج به مریوان ۸۷ کیلومتر است که با اجرای طرح جدیدی در حال احداث این مسافت به ۶۱ کیلومتر کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات عمرانی در سه قطعه مجزا به صورت همزمان در حال اجرا است و قطعه چهار دارای چهار درصد ، قطعه پنج ۲۱ و قطعه ۶ نیز ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه این قطعات داری سه تونل شامل تونل همرو ۸۰۰ متری، گزر دره  ۳۰۰ متری، تونل باغان یک هزار و ۸۸۳ متری است، یاد آور شد:  به جز تونل باغان بقیه تونل ها بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
نماینده شرکت مشاور راه یاب ملل در این جلسه گفت: این تونل یک هزار و ۸۸۳ متری باغان نیز به علت طویل بودن عملیات سخت اجرایی از دو طرف ورود و خروج در حال انجام عملیات است که تا کنون ۵۲۱ متر آن شامل  ۳۰۲ متر از ورودی  ۲۱۹ متر از خروجی حفاری شده است.
بیکار در پایان یادآور شد: برای اجرای طرح تیژتیژ -گاران تا کنون یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۵۸۰ میلیارد ریال آن در دولت نهم، دهم و یازدهم و یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال نیز در دولت تدبیر و امید هزینه شده است و برای اتمام کار 107 میلیارد دیگر لازم است.
وی افزود: برای اتمام این طرح یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است و تا آخر بهار 98 به بهره برداری خواهد رسید.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه