English

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

در حماسه اربعین باید به دنبال ترویج اخلاق اهل بیت(ع) باشیم

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه در حرکت اربعین حسینی باید به دنبال ترویج اخلاق اهل بیت(ع) باشیم، گفت: زائران اربعین باید آموزه های اخلاقی را در این سفر فراگرفته و بعد از اربعین نیز آنها را حفظ کنند تا بتوانند در زندگی خود بر دیگران اثرگذار باشند.

در حماسه اربعین باید به دنبال ترویج اخلاق اهل بیت(ع) باشیم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا با اشاره به اینکه عملکرد انسان در روز قیامت بر اساس معیارهای مشخصی سنجیده می شود، تصریح کرد: ولایت اصل دین است به همین علت عبادت بدون ولایت کاربردی ندارد همانطور که دشمنان امام حسین علیه السلام نیز عبادت می کردند اما پایان کار آنها به خیر ختم نشد.

وی با بیان اینکه در حرکت اربعین حسینی باید به دنبال ترویج اخلاق اهل بیت(ع) باشیم، اظهار کرد: زائران اربعین باید آموزه های اخلاقی را در این سفر فراگرفته و بعد از اربعین نیز آنها را حفظ کنند تا بتوانند در زندگی خود بر دیگران اثرگذار باشند.

این سخنران کشوری از محبت به محمد (صلی الله علیه و آله) و آل محمد به عنوان عامل ارتقای جایگاه معنوی افراد نام برد و گفت: قدرت و میزان تاثیرگذاری عشق به امام حسین علیه السلام بسیار زیاد است چرا که هر فردی با هر دین و آیینی در کشتی نجات امام حسین علیه السلام جای دارد.

وی با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت(ع) برای غیرمومن نیز کاربردی است، تصریح کرد: اساس دین و مکتب اسلام محبت به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: عشق و پیوند مردم با امام حسین علیه السلام که اوج آن در اربعین حسینی به نمایش گذاشته می شود غیر قابل توصیف است؛ در طول تاریخ افراد بسیاری مخالف عشق به سیدالشهدا(ع) بودند اما این عشق نه تنها خاموش نشد بلکه این افراد نیز اکنون هیچ جایگاهی در میان مردم ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه