English

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد

اختصاص بیش از ۳۶ میلیارد تومان به اشتغال مددجویان اصفهانی

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار ۲۱۶ طرح پایدار اشتغال با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان برای مددجویان ایجاد شده است.

 اختصاص بیش از ۳۶ میلیارد تومان به اشتغال مددجویان اصفهانی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حمیدرضا شیران با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد است، اظهار داشت: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت مستعد اشتغال، با اهدای تسهیلات لازم در طرح‌های خودکفایی، مشاغل خانگی و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمندسازی آن‌ها ایفا می‌کند.

وی افزود: 21 میلیارد و 527 میلیون تومان از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها و 14 میلیارد و 191 میلیون تومان از محل اعتبارات منابع کمیته امداد، 45 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی و 290 میلیون تومان به‌صورت تلفیقی (امدادی و بانکی) به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بیان کرد: طرح‌های ایجاد شده در بخش کشاورزی 64 مورد، دام‌پروری 628 مورد، صنایع‌دستی 335 مورد، فعالیت‌های صنعتی و معدنی 496 مورد شیلات 3 مورد و خدمات 690 مورد بوده است.

وی تصریح کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای توانمندسازی نیازمندان و اعطای وام قرض‌الحسنه و برای رفع نیازهای ضروری از جمله ایجاد اشتغال، تأمین جهیزیه، ساخت مسکن، پرداخت هزینه‌های درمانی، کمک‌هزینه‌های تحصیلی مددجویان فعالیت خود را آغاز کرده است.

شیران با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی از جمله اولویت‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان است، افزود: سقف وام‌های پرداختی به مددجویان تحت حمایت از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در حوزه اشتغال 35میلیون تومان و به مددجویان مستعد کارآفرین از محل اعتبارات این صندوق تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود.

وی گفت: مددجویان تحت حمایت با فراگیری آموزش‌های لازم و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان شرکت‌ها، صنایع و کارخانه‌ها برای به‌کارگیری و استخدام مددجویان مهارت دیده و فرزندان بیان کرد: کمیته امداد به‌منظور تشویق کارفرمایان حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که مشغول به کار می‌شوند را به مدت 2 سال پرداخت می‌کند که در سال نخست صد در صد و در سال دوم 50 درصد سهم بیمه کارفرمایان پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه