English

موزه میراث روستایی می‌تواند الگویی مناسب برای ساخت واحدهای بوم‌گردی باشد

استاندار گیلان گفت: ان شاءا... در روستاها بتوانیم ضمن حفظ ساختار و هویت روستایی، با توسعه گردشگری و درآمدزایی، پذیرای میهمانانی باشیم که تمایل دارند در دل طبیعت از معماری سنتی و فرهنگ روستا بیشتر بهره‌مند شوند.

موزه میراث روستایی می‌تواند الگویی مناسب برای ساخت واحدهای بوم‌گردی باشد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری پس از این بازدید در نشست با جمعی از مدیران و دست اندر کاران احداث موزه میراث روستایی، این موزه را الگویی مناسب برای سایر روستاهای استان و برنامه‌ریزان عنوان کرد، افزود: این موزه می‌تواند الگویی مناسب برای ساخت واحدهای بوم‌گردی با بهره گیری از معماری ومصالح سنتی و همچنین زیرساخت‌های مورد نیاز برای درآمدزایی گردشگری باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در بحث بوم‌گردی روستایی برنامه گسترده‌ای را آغاز کرده‌ایم افزود: باید از اقلیم‌های مختلف استان، الگوها را استخراج و بهره گیریم و موزه میراث روستایی بدلیل انجام مطالعات گسترده در این بخش بسیار می‌توانند کمک کننده باشد.

استاندار گیلان با اشاره به تنوع معماری سنتی در موزه میراث روستایی با بیان اینکه در این موزه خانه‌های روستایی مربوط به دهه و حتی صده‌های گذشته بازسازی و بعضاً همان خانه را به این موزه انتقال داده‌اند افزود: با استفاده از این روش و تنوع و زیبایی‌هایی که شاهد آن هستیم می‌توانیم بازسازی در روستاهای استان را انجام دهیم.

استاندار گیلان میراث روستایی را شامل مباحث ملموس و غیر ملموس دانست و افزود: فرهنگ، آداب و سنت از جمله میراث غیرملموسی به شمار می‌رود که در این موزه در مناسبت‌های مختلف به خوبی از این میراث هم بهره گرفته شده است.

وی میراث غیرملموس را کمک کننده برای زنده ماندن تاریخ و هویت در یاد و ذهن مردم دانست و افزود: با تحقق این مهم شاهد جذب گردشگر، درآمدزایی و اشتغال خواهیم بود.

دکتر سالاری با بیان اینکه موزه میراث روستایی در هر 2 بخش میراث ملموس و غیرملموس می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر روستاهای استان باشد، بر ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر از این ظرفیت تاکید کرد.

وی افزود: ان شاءا... در روستاها بتوانیم ضمن حفظ ساختار و هویت روستایی، با توسعه گردشگری و درآمدزایی،  پذیرای میهمانانی باشیم که تمایل دارند در دل طبیعت از معماری سنتی و فرهنگ روستا بیشتر بهره‌مند شوند.

استاندار گیلان از تصویب مبلغ 1.5 میلیارد دلار توسط مجلس به منظور توسعه اشتغال‌زایی روستاها خبر داد و افزود: باتوجه به لایحه دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی به منظور توسعه اشتغالزایی روستاهای کشور اختصاص یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: سهم گیلان از این مبلغ باتوجه به جمعیت آن انشاء ا... سهم خوبی خواهد بود.

وی اختصاص این مبلغ را ظرفیت قابل توجهی برای توسعه مشاغل روستایی دانست و افزود:  این تسهیلات با نرخ سود تک رقمی به متقاضیان تعلق خواهد گرفت.

سالاری با بیان اینکه درصدد هستیم تا بخش عمده‌ای از این تسهیلات را در بخش بوم‌گردی استان اختصاص دهیم افزود: از دستگاه‌های متولی و صاحبان فکر و اندیشه در این بخش کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم طراحی‌های تیپ را برای احداث واحدهای بوم‌گردی به متقاضیان ارائه و با روان سازی تسهیلات در این بخش انشاء ا... تحول اساسی در حوزه بوم‌گردی روستایی استان شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه