English

رئیس دادگستری گلستان:

سازش بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف گلستان

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: اکنون بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان گلستان منجر به سازش می‌شود.

سازش بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، هادی هاشمیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید شعبه یک حقوقی و رئیس دادگستری شهرستان گالیکش اظهار داشت: با وجود کمبود 50 درصدی نیرو در حوزه قصایی استان گلستان، با این حال از رتبه نخست تا سوم کشوری برخورداریم. 

وی افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اولویت‌های ماست که در همین رابطه در سال 94 تعداد زندانیان ما 5 هزار و 500 نفر بوده در حال حاصر به 4300 نفر رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: اکنون در بیش از 50 درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف و واحدهای صلح و سازش استان گلستان منجر به سازش می‌شود.

نقش مطالبه‌گری و نظارتی دستگاه قضایی 

هاشمیان بار دیگر با تاکید بر پررنگ‌تر شدن نقش مطالبه‌گری و نظارتی دستگاه قضایی گفت: دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم هرجا حس کردند حقوق عمومی نقض یا نادیده گرفته می‌شود ورود می‌کنند و از مدیران سایر دستگاه‌ها بخواهد در انجام وظایفشان کوتاهی نکنند.

وی افزود: دست‌اندازی به جنگل‌ها و منابع طبیعی، حریم راه‌ها و مواردی از این دست نشان می‌دهد برخی دستگاه‌ها در اجرای وظیفه‌های قانونی خود کوتاهی می‌کنند که پذیرفتنی نیست.

در پایان این مراسم از زحمات علی کوثری رئیس سابق دادگستری گالیکش تقدیر و همچنین عباس آریانپور رئیس قبلی دادگستری شهرستان رامیان به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان گالیکش معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه