English

مدیرکل نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم:

حضور مؤثر شهرداری قم در زمینه خدمت‌رسانی به زائران حرم حسینی(ع)

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از اقدامات ویژه مدیریت شهری برای استقبال از اربعین حسینی خبر داد.

حضور مؤثر شهرداری قم در زمینه خدمت‌رسانی به زائران حرم حسینی(ع)

به گزارش خبرگزاری موج از قم، سید محسن میرهادی با اشاره به اهمیت خدمات‌رسانی شهرداری قم به زائران و مسافران در مناسبت‌های مختلف از جمله اربعین حسینی اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ارائه خدمات در ایام اربعین حسینی و پذیرایی از زائران و عزاداران حسینی در شهر مقدس قم، ماشین‌آلات و نیرو برای نظافت مسیر نجف تا کربلا اعزام می‌شوند.

وی از آماده‌سازی شهر کریمه اهل بیت همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد و افزود: در این ایام با تشکیل ستادهای هشتگانه اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی در مبادی ورودی‌ و هسته مرکزی شهر با محوریت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای راهنمایی زائران داخلی و خارجی  صورت می‌گیرد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم تکمیل سیاه‌پوش کردن یکپارچه سطح شهر توسط مناطق هشتگانه با محوریت پیرامون حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران و محل عبور دسته جات عزاداری و اکران المان‌هایی با مضامین عاشورایی، کتل‌ها، انواع پارچه‌ها و ریسه‌های مشکی در سطح میادین، معابر و شوارع را از دیگر اقدامات ویژه اربعین ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات این ایام می‌توان به آماده‌سازی پیرامون مساجد و تکایا مانند لایروبی انهار، لکه‌گیری آسفالت، تنظیف محیط، آماده‌باش و استقرار اکیپ‌های عملیات و امدادی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، آماده‌باش کامل سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک، تاکسیرانی و اتوبوسرانی در راستای انتقال عزاداران حسینی توسط شهرداری قم اشاره کرد.

میرهادی با بیان اینکه شهرداری قم همانند سال‌های گذشته در کنار مردم عراق به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می کند گفت: حضور مؤثر شهرداری قم در زمینه خدمت‌رسانی به زائران حرم حسینی(ع)، نشان دهنده عشق و ارادات نیروهای خدومی است که به صورت افتخاری در این مراسم حضور پیدا کرده و به صورت شبانه‌روزی از 10 روز گذشته از اربعین حسینی به زائران حرم امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد اربعین عنوان کرد: شهرداری نسبت به اعزام 55 دستگاه اتوبوس مستقر در مرز مهران برای جابجایی زائران و 10 دستگاه اتوبوس برای اعزام خادمان اقدام می‌کند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: تعدادی ماشین‌آلات خدمات شهری و حدود 70 نفر نیروی با تجربه جهادی به صورت افتخاری برای نظافت 100 عمود از عمود 1070 در کنار موکب‌های مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) و بخشی نیز در کربلا برای انجام امور خدماتی و فرهنگی از جمله نظافت و جمع‌آوری پسماند در مسیر نجف و کربلا اعزام می‌شوند.

وی خادمی آستان امام حسین(ع) را افتخاری بزرگ و توفیقی ارزشمند عنوان کرد و افزود: خادمی زائران اربعین حسینی(ع) یکی از فرصت‌ها و توفیقاتی است که نصیب هر کس نمی‌شود و کسانی که در مراسم اربعین حسینی(ع) حضور پیدا می‌کنند، این توفیق به صورت خاص نصیب شان می‌شود، لذا افتخار خدمت‌گذاری به زائران اربعین حسینی(ع)، افتخاری است که نصیب ما شده است و باید شکرگذار این نعمت باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه