English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد:

۱۲ تن سیب کهگیلویه و بویراحمد در اربعین حسینی توزیع می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ تن سیب از محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام اربعین بین زوار امام حسین(ع) توزیع می‌شود.

12 تن سیب کهگیلویه و بویراحمد در اربعین حسینی توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نورالله‌ جنتی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) و ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین و اربعین حسینی، اظهار کرد: ۱۲ تن سیب از محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بین زوار شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی واقع در مرز چزابه توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عوامل این اداره‌کل در مرز عراق و ایران جهت پذیرایی از زوار امام حسین(ع) مستقر شده‌اند، بیان کرد: تصاویر شهدای مدافع حرم از استان کهگیلویه و بویراحمد در این محل نصب شده است.

وی افزود: در این مرز ۱۰ تخته چادر با تمام امکانات و ۳۰ جشمه سرویس بهداشتی برای استقبال از زائران امام حسین(ع) در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی فراهم شده است.

جنتی‌پور با بیان اینکه این اقدامات با همکاری ۴ استان انجام می‌گیرد، گفت: روزانه ما ۳ هزار را در مکانی که تدارک دیده‌ایم، اسکان می‌دهیم.

وی افزود: در این موکب که با همکاری ۴ استان برپا شده است، روزانه ۵ هزار میان وعده و در مجموع ۸ هزار وعده غذایی(صبحانه، نهار و شام)  توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موکب استان کهگیلویه و بویراحمد که به نام سید الشهداء نام‌گذاری شده است، توسط روحانیون مستفر به مسائل شرعی زوار امام حسین(ع) پاسخ می‌دهند.

وی گفت: این موکب با مشارکت استان‌های هرمزگان، بوشهر و استان برپا شد که همچنین در راه‌های مواصلاتی استان از جمله امامزاده جعفر(ع)، بی‌بی حکیمه(س)، سه راهی بهبهان و امامزاده قطب‌الدین (ع) موکب‌های برای خدمات رسانی به زائران بر پا شده است.

جنتی‌پور با بیان اینکه توسط این اداره‌کل خدمات فرهنگی بسیاری انجام می‌گیرند، افزود: متأسفانه این خدمات به خوبی اطلاع‌رسانی نمی‌شوند و تنها دستگاهی که از هیچ مراجعه کننده‌ای هزینه‌ای نمی‌گیرند، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است. تمام مراجعه کنندگان به اماکن مقدس رایگان از تمام امکانات آن از جمله مهمانسراها و سرویس‌های بهداشتی و سایر خدمات آن به شکل رایگان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مقابله این اداره‌کل با خرافات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: پارچه بستن به درختان اطراف امامزادگان (علیهم الاسلام) برای برآوردن حاجات یکی از موارد خرافاتی بود، که به این مسئله ورود پیدا کردم و آن را تخریب کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی