English

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور:

۳۷درصد مدارس کشور با کمک خیرین ساخته شده است

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: خیرین مدرسه ساز مشارکت و حضور موثری در امر خیر مدرسه سازی دارند و 37 درصد از مدارس کشور به کمک خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

37درصد مدارس کشور با کمک خیرین ساخته شده است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، محمدرضا حافظی در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خرم‌آباد با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 10 درصد از مردم ایران در خارج از کشور سکونت دارند و فرزندان آنها در مدارس بیگانه مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: حتی ممکن است  این دانش آموزان آموزشی مغایر با هویت خودودر مخالفت با جامعه و کشور خود ببینند

حافظی اضافه کرد: در همین راستا توسعه مدرسه سازی به کمک خیرین مدرسه ساز در فراسوی مرزها نیز مورد توجه قرار گرفت و در 12 سال گذشته امر مدرسه سازی با ساخت مدارس خیرساز در کشور امارات آغاز شد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اضافه کرد: در حال حاضر در 450 شهرستان کشور مجمع خیرین مدرسه ساز موجودیت قانونی دارد و با کمک و مشارکت های مردمی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه داشتن ثروت تنها عامل شرکت رفتارهای خیرخواهانه نیست، افزود: در دوران تحریم این نگرانی وجود داشت که مردم در امور خیرخواهانه مدرسه سازی مشارکت کمتری داشته باشند ولی نه تنها مشارکت آنها کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد.

حافظی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بستر توسعه در هر کشور است، گفت: چنانچه در این بخش توسعه صورت گیرد به دنبال آن در تمام بخش ها و زمینه توسعه همه جانبه ای صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه به بورسیه یک‌هزار و هشتصد دانش آموز در دانشگاه تهران اشاره کرد و ادامه داد : خیرین مدرسه ساز علاوه بر مشارکت در ساخت مدارس از دانش آموزان نیازمند و مستعد حمایت مادی و معنوی به عمل می آورند.

حافظی به طرح تشویق 3هزار دانش آموز بروجردی که معدل آنها بالاتر از 18 باشد، اشاره کرد و گفت: هر ساله این تعداد از دانش آموزان مستعد بروجردی مورد تشویق قرار می گیرند .

گفتنی است این  نشست، با حضور کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، استاندار لرستان، معاون سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در محل مرکز آموزشی رفاهی معلم  شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه