English

امام جمعه موقت رشت:

تقوا ملاک برتری انسان ها نزد خداوند است/نظام هرچه دارد مرهون شهدا و خانواده های آنان است

امام جمعه موقت رشت گفت: خانواده های معظم شهدا سختی از دست دادن فرزندان خود را به جان خریدند لذا کشور و نظام هرچه دارد مرهون شهدا و خانواده های آنان است.

تقوا ملاک برتری انسان ها نزد خداوند است/نظام هرچه دارد مرهون شهدا و خانواده های آنان است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم، تقوا ملاک برتری انسان ها نزد خداوند است، گفت: کسی که تقوا ندارد خدا را در زندگی فراموش می کند و لذا مرتکب گناه می شود.

حجت الاسلام صدیق عربانی ظلم ها و جنایات در طول تاریخ بشر تا به امروز را نتیجه بی تقوایی دانست و گفت: متاسفانه دنیای امروز شاهد سقوط برخی انسان ها از مقام انسانیت است.

امام جمعه موقت رشت با توجه به شهادت نوجوان بسیجی، شهید حسین فهمیده  ادامه داد: این نوجوان 13 ساله در جبهه حق و باطل چنان شجاعانه عمل کرد که امام خمینی(ره) از او به عنوان رهبر یاد می کند.

حجت الاسلام صدیق عربانی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رشادت ها و جان فشانی های آنان در مسیر حفظ نظام و انقلاب، خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی دادند و خانواده های معظم شهدا سختی از دست دادن فرزندان خود را به جان خریدند لذا کشور و نظام هرچه دارد مرهون شهدا و خانواده های آنان است.

امم جمعه موقت رشت با بیان اینکه شهدا  تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) هستند گفت: شهدا اهل مجلس عزای امام حسین(ع) بودند و برای دفاع از اسلام و انقلاب راه و رسم امام حسین(ع) در برابر یزید زمان را در پیش گرفتند.

حجت الاسلام صدیق عربانی با توجه به اینکه شیعه دو بال قرمز و سبز دارد، تصریح کرد: قرمزی خون سیدالشهداء(ع) و سبزی ظهور امام زمان(عج) عامل پویایی شیعه است و دشمنان به دنبال نابودی این دو بال هستند، اما هرگز موفق نخواهند شد، زیرا ظهور نزدیک است و جهان در انتظار امام زمان است.

به گزارش موج، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان  در حین خطبه به دلیل کسالت پیش‌آمده  از مصلی امام خمینی ره خارج شد و حجت‌الاسلام صدیق عربانی امام‌جمعه موقت رشت قرائت خطبه را بر عهده گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه