English

تخصیص ۲۰ هکتار اراضی منطقه ویژه استراخان روسیه به شرکت های ایرانی

با انعقاد تفاهمنامه ای میان سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس ، با تخصیص ۲۰ هکتار اراضی منطقه ویژه آستراخان به شرکت های ایرانی این منطقه به مرکز پردازش کالاهای نیمه ساخته و صادرات محصولات ایرانی به کشورهای اورآسیا تبدیل می شود.

تخصیص  ۲۰ هکتار اراضی منطقه ویژه استراخان روسیه  به شرکت های ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا مسرور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به بازدید و گفتگوهای انجام شده در روز گذشته، تصریح کرد: تلاش خود را جهت جذب برترین شرکت های ایرانی به منظور تولید مشترک در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس انجام خواهیم داد.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان  با اظهار امیدواری نسبت به آینده منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان در مسیر جذب سرمایه گذار، اظهارکرد: با اراده موجود در مدیرعامل این منطقه، در آینده شرکت های بزرگی در این منطقه جذب و شروع به فعالیت می کنند .

وی  بر همکاری در گسترش مبادلات اقتصادی، تجاری، صنعتی، ترانزیت، توسعه خدمات بندری و حمل و نقل کالا و با هدف ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه با استفاده از امکانات موجود و بالقوه  تاکید و تصریح کرد: هم اکنون شرکت های زیادی در منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت در حوزه های مختلف می باشند که بازار هدف بسیاری از این شرکتها، کشور روسیه است.

سرگی میلوشکین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس با اظهار امیدواری نسبت به حضور شرکت های ایرانی در آن منطقه و افزایش سطح روابط اقتصادی دو کشور، گفت: علی رغم عمر بسیار کوتاه منطقه ویژه اقتصادی لوتوس، می توانیم در چارچوب تفاهم نامه های منعقده  گام های بلندی در راستای تسهیل و توسعه مناسبات بازرگانی و تولیدی در دو کشور برداشته شود.

این تفاهم نامه با در اختیار قرار دادن ۲۰ هکتار  زمین صنعتی به شرکت های ایرانی برای تولید کالاهای نیمه ساخته فرصت مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی  مورد نیاز بازار روسیه و کشورهای اطراف ایجاد خواهد شد و با بهره گیری مزایای منطقه ویژه آستراخان و معافیت هایی که برای مبادلات تجاری مابین فعالین اقتصادی عضو کشورهای اورآسیا وجود دارد، شرکت های ایرانی معرفی شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی می توانند با تولید و پردازش  کالا در منطقه ویژه آستراخان با کمترین هزینه به بازارهای کشورهای مزبور دسترسی پیدا نمایند و این حرکت گام موثری در جهت تحکیم و تعمیق مناسبات اقتصادی و بازرگانی دو کشور به ویژه در حوزه دریای خزر، فعالسازی کریدور شمال_ جنوب و توسعه صادرات ایران به کشورهای حاشیه خزر  برداشته شود.

گفتنی است؛ در مراسم انعقاد این تفاهم نامه، مدیرکل گمرک استان گیلان، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی و تجار ایرانی فعال در شهر آستراخان روسیه و تعدادی از فعالین اقتصادی روسیه حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه