English

استاندار گلستان؛

اجرایی و احیاء شدن طرح اسکله بندرگز

استاندار گلستان با بیان اینکه طرح اسکله بندرگز احیاء و اجرایی می‌شود، گفت: به دنبال حل مشکل ۴۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه راکد استان گلستان هستیم.

اجرایی و احیاء شدن طرح اسکله بندرگز

به گزارش خبرگزاری موج، سید مناف هاشمی چهارشنبه شب در بازدید از شهرستان‌های ترکمن، بندرگز و کردکوی اظهار داشت: استان گلستان ظرفیت‌های بالایی دارد اما از این ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده نشده و ما به دنبال احیاء و توسعه  40 درصد واحدهای تولید نیمه راکد و راکد گلستان هستیم.

مهم‌ترین طرح ها

وی تاکید کرد: ما از پروژه‌های متعدد در این شهرستان‌ها بازدید کردیم از جمله پروژه‌های  ورزشی و گردشگری که جنگل کردکوی و اسکله بندرگز از مهم‌ترین این طرح‌ها بود.

هاشمی خاطر نشان کرد: اسکله بندرگز برای ما مهم است و باید مشکلات آن  را حل کنیم تا  سرمایه‌گذاری انجام شود، هر چند در گذشته این سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده اما با توجه به سخت‌گیری‌های ما، سرمایه‌گذاران تحمل نکردند و این کار را رها کردند.

استاندار گلستان تصریح کرد: باید دستگاه‌های محلی همکاری کنند هر چند آنها حق دارند و باید شرایط  لحاظ شود و با تعامل می‌توان این مکان‌ها را احیا کنیم چرا که اسکله بندرگز مهم است سرمایه‍گذار قوی پشت آن است و مشکلات آن هم قابل حل است و موانع جدی نیست.

وی خاطر نشان کرد:در جلسه هفته آینده این مشکلات وراه حل آنها بررسی می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده این مشکلات در بخش‌های مختلف محلی و دستگاه‌ها حل شود و سرمایه‌گذاران بتوانند ورود کنند.

استاندار گلستان همچنین با اشاره از واحدهای صنعتی گفت: فاز دوم بازدیدها از شهرک‌های صنعتی کردکوی و بندرگز بود و آنچه دیدم این بود که از ظرفیت خوبی برخوردار هستند و در اینجا دو نکته حائز اهمیت است و برای واحدهای تولیدی که خواهان تسهیلات برای راه‌اندازی خطوط جدید هستند ما تقریبا محدودیت مالی نداریم.

هاشمی تاکید کرد : اما برای واحدهای راکد که نیاز به سرمایه در گردش هستند محدویت مالی داریم و برای همین با بانک‌ها جلسه خواهیم داشت و در سطح استان وهمچنین در سطح کشور، تا بتوانیم تسهیلات لازم را دریافت کنیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: درباره مشکل دستگاه‌های محلی مانند آب و برق هم پیگیر موضوع در سطح استان و وزارتخانه‌های مربوط خواهیم بود تا با تعامل این واحدها احیاء شوند و ما به دنبال احیای 40 درصد واحدهای راکد هستیم تا با احیای آنها، اشتغال در استان گلستان رونق بگیرد چرا که در کنار رونق اقتصادی و اشتغال آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه