English

استقبال از زائرین خارجی اربعین حسینی نمادی از اخلاق و رفتار جامعه ایرانی-اسلامی است

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: استقبال از زائرین خارجی پیاده روی روز جهانی اربعین حسینی در این شهرستان باید نمادی از اخلاق و رفتار جامعه ایرانی - اسلامی باشد.

استقبال از زائرین خارجی اربعین حسینی نمادی از اخلاق و رفتار جامعه ایرانی-اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، یونس رنجکش در نشست با  کمیته های استقبال و پشتیبانی ستاد اربعین حسینی شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: به دلیل قرار گرفتن در شهرستان مرزی آستارا محل ورودی زائرین خارجی اربعین حسینی رفتار شهروندان و مسوولان استقبال از این زائران در ارائه خدمات نقش مهمی در جذب آنها و تاثیر گذاری های فرهنگی دارد.

فرماندار آستارا اضافه کرد: باید به این زائران به عنوان سفیران فرهنگی خود بنگریم زیرا آنان می توانند پس از بازگشت به کشورشان معرف فرهنگ ایرانی-اسلامی جامعه ما باشند.

وی ادامه داد: تمام اقدامات لازم برای پشتیبانی از حضور زائرین خارجی اربعین حسینی در آستارا فراهم شده است‌.

رنجکش ضمن تشکر از مسئولان کمیته های مختلف این ستاد هماهنگی های لازم بین تمامی ارگانهای ستاد امری ضروری در مسیر خدمات دهی است.

وی ادامه داد: از نظر پشتیبانی های مختلف نیز برنامه ریزی هایی انجام گرفته است که امیدواریم شاهد مشکلاتی در این زمینه نباشیم.

فرماندار آستارا به ایجاد غرفه های صرافی در محل پایانه اشاره کرد وافزود: برای رفع برخی از مشکلات و سو استفاده های احتمالی و ایجاد فضای دسترسی آسان برای تبدیل پول خارجی به ریال ایران غرفه خاص با حضور صرافی رسمی ایجاد شده است که اتباع خارجی می توانند از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: این افراد زائر امام حسین (ع) هستند و همه ما باید با آن عشقی که به امام حسین (ع) داریم به زائران ایشان نیز احترام بگذاریم و رفع کننده مشکلات احتمالی و نیاز های آنان باشیم.

رنجکش ادامه داد: برای هدایت زائران پوستر های تبلیغاتی، بنر ها و کتابچه هایی آماده شده است  و موکب هایی نیز برای پذیرایی و استقبال در محل گمرک و مرقد امام زادگان آستارا تدارک دیده شده است.

وی همچنین از مردم آستارا نیز برای همراهی با ستاد در استقبال و پشتیبانی از این اقدام فرهنگی و مذهبی دعوت به همکاری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه