English

مدیر عامل آبفا روستایی هرمزگان:

متوسط نرخ روستانشینی هرمزگان ۴۶ درصد است/ ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب آشامیدنی اند

مدیرعامل آبفاروستایی هرمزگان با بیان اینکه؛ 75درصد از کل روستاها ی استان از نعمت آب شرب برخوردار هستند، تصریح کرد: درحال حاضر 200 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب آشامیدنی و تاسیسات ابرسانی هستند.

متوسط نرخ روستانشینی هرمزگان 46 درصد است/ 200 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب آشامیدنی اند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان،عبدالحمید حمزه پور گفت: متوسط نرخ روستا نشینی استان هرمزگان 46 درصد بوده که 21 درصد بالاتر از رقم متناظر ملی 29 درصد می باشد.

وی در ادامه درباره وضعیت برخورداری روستاهای استان از آب اشامیدنی بیان کرد: کل روستاهای استان 1715روستا است که تعداد 1282روستا دارای شبکه و تاسیسات هستند و روستاهای بالای 20 خانوار 1331 روستا است که 1140روستا دارای شبکه و تاسیسات است.

این مقام مسئول در ادامه  با اشاره به اینکه 75درصد از کل روستاها ی استان از نعمت آب برخوردار هستند، توضیح داد: آبرسانی به روستاهای استان از 61 درصد چاه، چشمه و قنات،24 درصد آبشیرینکن و 15 درصد سایر انشعابات تامین می شود.

18دستگاه آبشیرین کن در روستاها در حال بهره برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تعداد 18دستگاه آبشیرین کن در حال بهره برداری جهت آبرسانی به 191 روستا با ظرفیت 28925مترمکعب در شبانه روز (5/10میلیون مترمکعب در سال) است و 9سایت در حال ساخت جهت آبرسانی به 54روستا باتولید 13750 مترمکعب در شبانه روز(5 میلیون مترمکعب در سال)، 2 سایت در مرحله عقد قرارداد برای آبرسانی به 25روستا با ظرفیت 4300مترمکعب در شبانه روز( 1/57میلیون مترمکعب در سال) و 7 سایت در حال مطالعه جهت آبرسانی به 40روستا با ظرفیت 5400مترمکعب در شبانه روز( 2 میلیون مترمکعب در سال) می باشد.

حمزه پور خاطر نشان ساخت: تمامی این آبشیرین کن ها با مشارکت بخش خصوصی و به صورت خرید تضمینی انجام میشود.

وی در خصوص مجتمع های آبرسانی نیز اظهار کرد: تعداد 30مجتمع روستایی وجود دارد که تعداد 611روستا  با جمعیتی معادل 447072 نفررا تحت پوشش دارد همچنین اعتبار هزینه شده برای مجتمع های آبرسانی روستایی هرمزگان : 1017 میلیارد ریال بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این مجتمع ها 5053 میلیارد ریال‏ است.

عدم تخصیص بودجه جهت اصلاح شبکه های فرسوده روستاها

در ادامه این نشست حمزه پور مسائلی پیرامون برخی مشکلات آبرسانی روستایی استان مطرح کرد و گفت: 200 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب اشامیدنی و تاسیسات ابرسانی هستند که باید با توجه به شرایط موجود نسبت به ابرسانی آنها نیز برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین چالش های موجود این شرکت وجود شبکه های فرسوده است که پرت آب زیادی را به همراه دارد و برای رفع این مشکل بودجه لازم در نظر گرفته نشده همچنین در حال حاضر تعداد 100 روستا همچنان با تانکر ابرسانی می شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان کمبود منابع ابی را بزرگترین مشکل پیش روی استان دانست و گفت: این مشکل ناشی از برداشت های بی رویه،تدوام خشکسالی، شرایط خاص جغرافیایی و اب و هوایی همچنین تغییر اقلیم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه