English

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان خبر داد

پیشگیری از ناشنوا شدن ۱۸۳ نوزاد در استان اصفهان

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۶ ماه اول سال جاری از ناشنوا شدن ۱۸۳ نوزاد در استان اصفهان پیشگیری شد.

 پیشگیری از ناشنوا شدن ۱۸۳ نوزاد در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مجتبی ناجی اظهار داشت: با اجرای برنامه غربالگری شنوایی در ۶ ماه اول سال جاری از ناشنوا شدن ۱۸۳ نوزاد  در استان اصفهان پیشگیری شد.

وی بیان کرد: در قالب برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران که به منظور تشخیص و درمان به موقع  ناشنوایی  نوزادان انجام می شود، در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۳۴۶۵۴ نوزاد  در سطح استان اصفهان مورد معاینه شنوایی قرار گرفتند.

ناجی افزود : ۱۹۴۷ نوزاد مشکوک به عامل خطر بودند که پس از معاینات تخصصی ۱۸۳ نوزاد نیازمند مداخله توانبخشی و طبی تشخیص داده شدند. ۱۵۰ نفر از این نوزادان مشکلات کم شنوایی دو طرفه و مابقی کم شنوایی یک طرفه داشتند. برای ۱۳۰ نفر از آنان  سمعک و تعداد ۵۳ نوزاد تحت عمل جراحی یا مداخلات طبی قرار گرفتند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت : با توجه به تولد ۴۲۰۲۵ نوزاد در ۶ ماهه نخست در استان اصفهان، جمعیت نوزادان معاینه شده ۸۲/۵ درصد نوزادان را شامل می شود و امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع، والدینی که صاحب فرزند می شوند برای معاینه شنوایی نوزادان خود به پایگاههای بهزیستی سراسر استان مراجعه نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه