English

بیش از ١٧٠٠٠ زن خانه دار در استان گیلان تحت پوشش بیمه است

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بیش از ١٧٠٠٠ زن خانه دار دراستان گیلان تحت پوشش بیمه است، گفت: زنان خانه دار با انعقاد قرار داد بیمه ای می توانند از تعهدات درمانی و بازنشستگی بهره مند گردند.

 بیش از ١٧٠٠٠ زن خانه دار در استان گیلان تحت پوشش بیمه است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، جمیل حق پرست اظهار کرد: تمامی بانوان خانه دار فاقد پوشش های بیمه ای  می توانند به عنوان بیمه شده اصلی از انواع خدمات و تعهدات از جمله درمان و مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت بهره مند گردند.

وی گفت: این نوع بیمه در زیرگروه مشاغل آزاد قرار داشته وعلاقمندان میتوانند با انتخاب یکی از سه نرخ ١٢ درصد ( بازنشستگی ) ١٤ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) و ١٨ درصد ( بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت ) بر اساس مبنای دستمزد تعریف شده نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نمایند.

حق پرست افزود: افرادی که متقاضی استفاده از خدمات درمان نیز می باشند علاوه بر حق بیمه مذکور می بایست سرانه درمان مربوطه را براساس نرخ مصوب سال پرداخت نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: حداکثر سن برای انعقاد این نوع بیمه ٥٠ سال بوده و میزان سابقه قبلی افراد در تامین اجتماعی در شرایط  سنی فرد متقاضی لحاظ  میگردد بطور مثال اگر فردی دارای ٥٢ سال سن و ٥ سال سابقه از قبل در نزد تامین اجتماعی باشد در واقع ورود او به مجموعه از سن ٤٧ سالگی محسوب و مشمول می گردد.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه برای این گروه بصورت یک ماهه ، دوماهه و سه ماهه امکان پذیر بوده و پس از انعقاد قرار داد اولیه، بیمه شده میتواند بدون مراجعه به شعب تامین اجتماعی صرفاً از طریق خدمات اینترنتی سازمان نسبت به دریافت فیش و واریز حق بیمه اقدام نماید. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه