English

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

در یک سال گذشته مشکلات دو هزار صنعتگر خلخال حل شده است

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با هدف هموار کردن راه سرمایه گذاری و تولید برای صنعتگران و تولید کنندگان در یک سال گذشته از 500 شهرک صنعتی بازدید شده و مشکلات بیش از 2 هزار صنعتگر نیز با گفت و گو از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته است.

در یک سال گذشته مشکلات دو هزار صنعتگر خلخال حل شده است

به گزارش خبرگزاری موج، علی یزدانی در حاشیه نشستی با صنعتگران خلخال افزود: این طرح در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت و حمایت از سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق محروم روستایی ، سرمایه گذاران و مجریان طرح های سرمایه گذاری منجر به اشتغال و تولید در مناطق و نواحی صنعتی روستایی اجرا می شود.
وی گفت: تسهیلات مصوب 60 هزار میلیارد ریال است و طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری تولیدی و اشتغال زا در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت مشمول دریافت این تسهیلات هستند.
وی با بیان اینکه 965 شهرک صنعتی به همراه 795 ناحیه صنعتی در مناطق مختلف کشور و در بخش تولیدات صنعتی فعالیت دارند افزود: 93 درصد از مجموع واحدهای صنعتی کشور را بنگاه های کوچک اقتصادی با اشتغال زیر 10 نفر تشکیل می دهند و سیاست دولت نیز حمایت همه جانبه از ایجاد بنگاه های کوچک اقتصادی برای رونق کسب و کار در مناطق روستایی و کم برخوردار کشور است.
او با بیان اینکه شهرک صنعتی خلخال مشمول دریافت تسهیلات 6 درصدی مناطق کم برخوردار نیست گفت: در صورت ایجاد نواحی صنعتی در سایر بخش های تابعه این شهرستان سرمایه گذاران و متقاضیان طرح های صنعتی این نواحی می توانند از این تسهیلات کم بهره برخوردار شوند.
یزدانی اظهار کرد: برغم بالا بودن نرخ سود بانکی تسهیلات مناطق برخوردار کشور هم اکنون 30 هزار و 459 بنگاه اقتصادی و صنعتی برای دریافت تسهیلات 18 درصدی در سامانه بهین یاب کشور ثبت نام و در انتظار دریافت این تسهیلات هستند.
او با قول مساعد برای تحقق خواسته صنعتگران شهرک صنعتی خلخال اظهار کرد: با هدف هموار کردن راه سرمایه گذاری و تولید برای صنعتگران و تولید کنندگان در یک سال گذشته از 500 شهرک صنعتی بازدید شده و مشکلات بیش از 2 هزار صنعتگر نیز با گفت و گو از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته است.
در این نشست که در محل شهرک صنعتی خلخال برگزار شد، علی نظری شیخ احمد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل نیز از فعالیت 16 شهرک و ناحیه صنعتی در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: یک هزار و 180 طرح صنعتی در استان اجرا شده که برای 600 طرح پروانه بهره برداری و تولید صادر شده است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم با اعلام آمادگی برای هرگونه حمایت از سرمایه گذاری منجر به اشتغال و تولید در این شهرستان گفت: محدودیت زمین در شهرک صنعتی موجود ، مساوی بودن نرخ زمین در این شهرک با شهرک های شهرهای بزرگ و صنعتی کشور ، طولانی شدن زمان اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان در مرکز استان و کشور ، دریافت مالیات بر ارزش افزوده و مشکل تهیه وثیقه های بانکی از جمله مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در بخش صنعت این شهرستان است.
او افزود: انتظار می رود سفر معاون وزیر و رئیس سازمان شهرک های صنعتی کشور به این منطقه گشایشی را در حل مشکلات طرح شده ایجاد کند.
بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس نیز با اشاره به محرومیت موجود در منطقه و سختی کار جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه کم برخوردار جنوب استان اردبیل خواستار اعمال مشوق های لازم از وی سازمان شهرک های صنعتی کشور به سرمایه گذاران بخش صنعت و معدن شهرستان های خلخال و کوثر شد.
وی گفت: در حال حاضر محیط زیست بزرگترین سد راه سرمایه گذاری در خلخال بدلیل واقع شدن بیش از یک سوم از مساحت اراضی مستعد برای اجرای طرح های صنعتی و تولیدی این شهرستان در مدیریت محیط زیست است.
یزدانی در سفر امروز خود به شهرستان خلخال کلنگ احداث ناحیه صنعتی شهر هشجین مرکز بخش خورش رستم را به زمین زده و در مراسم افتتاح کارخانه تولید پروفیل (یو پی سی) در شهرک صنعتی خلخال با 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای 20 نفر در این شهرک شرکت کرد.
وی در مراسم کلنگ زنی ناحیه صنعتی هشجین خلخال نیز اظهار کرد: هیچ کلنگی از سوی سازمان شهرک های صنعتی کشور و در هیچ نقطه به طور نمایشی به زمین زده نشده و زیرساخت های این ناحیه صنعتی تا سه ماه آینده باید برای ورود سرمایه گذاران به آن ناحیه آماده شود.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی