English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

تاکنون ۷۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان زیر کشت گندم آبی رفته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از زمان شروع کشت محصولات کشاورزی تاکنون ۷۵۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده است.

تاکنون ۷۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان زیر کشت گندم آبی رفته است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ستاد زراعت با بیان این مطلب که در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده بذر مورد نیاز برای کاشت گندم دیم تامین شده است، اظهار کرد: اما در مناطق سرد استان با محدودیت تامین بذر گندم دیم به علت تقاضای بالای کشاورزان وشرایط اقلیمی سال گذشته مواجه هستیم که ازطریق بذر خود مصرفی تامین می شود.

عبدالرضا بازدار با اشاره به این مطلب که درتامین کودهای شیمیایی مورد نیاز استان محدودیتی وجود ندارد، افزود: درحال حاضر چهار هزار و۵۰۰ تن کو فسفاته، دو هزار و ۴۰۰ تن کودپتاسه وسه هزار تن ازته در استان موجود است.

وی ادامه داد: در راستای اصلاح الگوی کشت و تغییر کشت از بهار به پاییز در سال جاری ۳۰۰ هکتار کشت پاییزه چغندرقند در شهرستان‌های پلدختر، رومشکان و کوهدشت کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که سهم کشت چغندرقند بهاره استان چهار هزار هکتار بوده است، افزود: اما هفت هزار و ۵۰۰هکتار کشت شده است وپیش بینی می شود حدود ۳۵۰ هزار تن تولید داشته باشیم .

بازدار بیان کرد: این درحالی است که ظرفیت کارخانه قتد لرستان ۲۰۰ هزار تن است و مابقی چغندر قند‌ها به کارخانه‌های قند اصفهان، نقش جهان، شهرکرد و مشهد ارسال می‌شود.

وی در پایان، گفت: به منظور پایداری در تولید گندم برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای کشت کُلزای بهاره در تمام شهرستان‌های استان انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه