English

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان خواستار شد

فرهنگ سازی در خانواده ها در حوزه استعدادیابی

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان در نخستین نشست کمیته استعداد یابی سما استان گیلان با بیان اینکه از فرهنگ سازی در مبحث استعدادیابی استقبال می کنیم خواستار برگزاری سمینار های آموزشی برای خانواده ها و اولیای دانش آموزان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان شد.

فرهنگ سازی در خانواده ها در حوزه استعدادیابی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، رحمت علی صابری حقایق با بیان اینکه ورزش در مدراس سما از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار کرد: به شکل غیر رسمی بحث استعدادیابی را از دوسال پیش شروع کردیم و تمایل داریم این موضوع رسمیت و دارای ساختاری نظامند باشد.

صابری حقایق با توجه به  زیر ساخت های مناسب سما  نسبت به سایر مدارس گفت: موافقت اولیه احداث یک سالن ورزشی چند منظوره فوتسال و والیبال را گرفتیم و سعی بر آن است که در سال تحصیلی جاری با حداقل ها راه اندازی شود که هم برای دانش آموزان و هم دانشجویان قابلیت بهره برداری داشته باشد.

صابری به ورود سما در راه اندازی هنرستان ورزشی اشاره کرد و افزود: وظیفه شورای بیشتر متمرکز به استعداد یابی است و می خواهیم استعداد یابی را با موضوعیت تربیت جسم و روح ارتباط دهیم تا نظام بیشتری داشته باشد و این پتانسیل در سما وجود دارد.

معاون سما واحد رشت برنامه ریزی، نظارت و اجرای درست طرح استعداد یابی را شاکله شورای عنوان کرد و گفت: ما باید از سیستم های تخصصی مانند ادارات ورزش و جوانان، اطلاعات و متدولوژی که قبلا اجرا شده است را مرجع کار خودمان قرار دهیم.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان با اشاره به وجود اساتید مجرب در آموزشکده ها  در حوزه ورزش و تربیت بدنی خاطرنشان کرد: همه مدارس سما از معلمان ورزش بهره می برند و لی با این حال تلاش می کنیم تیم های تخصصی را در تمام مقاطع تحصیلی یک نفر هدایت کند.

صابری با بان اینکه در نتیجه استعداد یابی روی برخی از رشته های ورزشی تمرکز بیشتری باید داشته باشیم تصریح کرد: تمام دانش آموزان مدارس سما واحد رشت و برخی مدارس سما گیلان هفته ای دو تا چهار ساعت به باشگاه ورزشی اعزام می شوند.

استعداد یابی در مدارس پایه و اساس ورزش

مریم بخشی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این نشست استعداد یابی در مدارس را پایه و اساس ورزش دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و به تبع آن سما می تواند امکانات خوبی دراختیار بچه ها قرار دهد.

بخشی افزود:  پایه و اساس سما به گونه ای است که از پیش دبستان تا دانشگاه می تواند بچه ها را حمایت کند و اگر استعداد کشف شود تا مدت های زیادی در اختیار شما باشد و از امکانات سما استفاده کند.

رییس هیات ورزش همگانی استان گیلان با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از دانش آموزان تهیه کردیم و کادر فنی و مربیان خوب در سطح ملی و بین المللی داریم افزود: ورزش همگانی استان گامی مهمی در این زمینه برداشته و کمیته استعداد یابی دوره های آموزشی مدونی را برای مسئولان کمیته های استعداد یابی در کشور برگزاری می کند.

بخشی تصریح کرد: اداره کل ورزش جوانان استان گیلان آمادگی دارد که ظرفیت پایگاه های قهرمانی و هیات ورزش همگانی را در اختیار سما قرار دهد و درنهایت سما هر چقدر سرمایه گذاری در استعداد یابی انجام دهد نتیجه اش به ورزش گیلان بر می گردد.

محمد رضا خلیلی فر رییس پایگاه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان گیلان در این نشست گفت:  باعث خوشحالی است که که سما در این امر پیش قدم است و شاید در نهایت نتیجه این استعداد یابی به اداره کل ورزش و جوانان گیلان برسد.

وی با اشاره به طرح استعداد یابی اداره کل ورزش و جوانان گیلان  گفت:  11 هزار نفر در استان گیلان با همکاری آموزش و پرورش در طرح استعداد یابی اداره کل ورزش و جوانان شناسایی شدند که بیوگرافی ورزشی، مشخصات فردی و فیزیکی آنها را داریم.

خلیلی فر  افزود: از این تعداد استعداد های خوبی شناسایی شدند و چند نفر نخبه پیدا کردیم که اگر از لحاظ فیزیکی مورد حمایت قرار گیرند و سرمایه گذاری شوند در سطح جهانی می توانند به موفقیت برسند.

وی خاطر نشان کرد: کار عمده و بسیار خوبی که در افتتاح پایگاه قهرمانی و استعداد یابی اداره کل ورزش و جوانان انجام شد این است که خانواده ها از گمراهی خارج شدند چون همه ی خانواده ها در تصمیم گیری برای انتخاب رشته ورزشی مورد علاقه که با شرایط فیزیکی فرزندانشان مناسب باشد مشکل دارند.

رییس پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان گیلان تصریح کرد: اولین قدمی که در استعداد یابی برداشته می شود این است که استعداد بچه ها را با توجه به وسایل تخصصی به وسیله نرم افزار خاص ورزشی اندازه گیری می شود و  رشته های ورزشی ویژه را برای بچه ها مشخص می کنیم.

در ادامه هریک از حاضران در جلسه پیشنهاداتی در خصوص کیفیت و بهتر برگزار شدن عملکرد کمیته ی استعداد یابی سما استان گیلان مطرح کردند.

صابری دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان، مریم بخشی معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان گیلان، خلیلی فر رییس پایگاه ورزش قهرمانی ورزش و جوانان گیلان ، فدایی مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،  احمدی زاده عضو کمیته داوران هیئت هندبال گیلان، اشمنان طالمی عضو هیئت علمی آموزشکده سما رشت، رجب زاده معاون فرهنگی دانشجویی آموزشکده سما، اوخ کارشناس تربیت بدنی آموزشکده سما و رئوف کارشناس مسئول آموزشی،پژوهشی و فرهنگی شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان  اعضای کمیته استعداد یابی سما استان گیلان را تشکیل می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی