English

گزارش موج بمناسبت ۲۶مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش

سرمایه گذاری در بخش ورزش شهرستان ملکشاهی ضروریتی برای سلامتی جامعه

سرمایه گذاری در بخش ورزش شهرستان با توجه به نقش ویژه ورزش در سلامتی جامعه ضروری به نظر می رسد. در حال حاضر در سطح شهرستان، ورزش کارکنان ادارات ، ورزش همگانی و ورزش بانوان در سطح مطلوبی نیست و از جمله موانع اصلی این امر، فضای ورزشی اندک و ناکافی است.

سرمایه گذاری در بخش ورزش شهرستان ملکشاهی ضروریتی برای سلامتی جامعه

به گزارش خبرنگار موج در ایلام ، 26مهرماه  در تقویم رسمی کشور بعنوان روز تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است؛ روزی که اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

تربیت بدنی و ورزش به عنوان پدیده اجتماعی موثر در ابعاد مختلف جامعه و زندگی افراد نفوذ کرده و به بخش جدایی ناپذیری از زندگی تبدیل شده است. گسترش روزافزون ورزش باعث ایجاد کانالهای تلویزیونی خاص ورزش در اکثر کشورهای جهان شده است. انتشار روزنامه ها ومجلات تخصصی ورزش و هزاران کتاب در مورد آمادگی جسمانی فعالیتهای دیگر این حوزه است.

تربیت بدنی با هدف سالم سازی و تربیت انسان سالم ،شاداب و امیدوار می تواند مهمترین شاخص جهت توسعه پایدار ایران اسلامی باشد.

در راستای ترغیب و تشویق شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان به امر ورزش، توجه به زیرساخت های ورزشی یکی از اولویت های مهم و ضروری است که باید در جهت تحقق آن تلاش های فراوان و مستمر صورت گیرد.

شهرستان ملکشاهی از لحاظ امکانات و زیرساخت های ورزش، تنوع و کمیت و کیفیت آنها در سطح پائینی قرار دارند و نیازمند توجه ویژه مسئولین شهرستانی و استانی است.

نظر به وجود استعدادهای عالی ورزشی در همه رشته در میان ورزشکاران این شهرستان، توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای منطقه ضروری است.

ورزشکاران غیور این شهرستان تاکنون در رشته هایی نظیر کشتی، تکواندو، کاراته، دفاع شخصی، وزنه برداری، پاورلیفتینگ، فوتبال و... در سطوح کشوری و استانی درخشش های متنوعی داشته اند و کسب مدال نموده اند، از این لحاظ انتظار می رود در سطح این شهرستان قهرمان پرور، باشگاههای ورزشی مجهزی در اختیار ورزشکاران باشد. روستاهای شهرستان از باشگاه ورزشی و زمین فوتبال بهره مند شوند و چندین زمین چمن مصنوعی یا طبیعی برای فوتبال شهرستان در نظر گرفته شود.

لازم است سالنهای ورزشی سرپوشیده، استخرهای شنا، میادین اسب سواری یا سوارکاری برای ورزشکاران و علاقه مندان درنظر گرفته شود.

درحال حاضر ورزشکاران از لحاظ جمعیت در شهرستان در سطح خوبی قرار دارند اما امکانات استعداد پروری ورزشی جوابگو نیست.

ورزش کوهنوردی و تیمهای کوهنوردی در رده های سنی مختلف در شهرستان فعال و دایر نیستند، ورزش بانوان با کمبود جدی فضای اختصاصی ویژه بانوان مواجه شده است و ورزش صبحگاهی در پارک این شهرستان برای عموم اجرا یا فرهنگ سازی نشده است.

به ورزش دوچرخه سورای به خوبی پرداخته نشده و این در حالی است که برای هر نوع ورزشی که به ذهن آید در شهرستان ملکشاهی قابلیت خوبی مشاهده می شود.

ورزش بانوان به ویژه در این شهرستان در حد و شان زنان ورزشکار این خطه نمی باشد و شهریه باشگاههای شخصی نیز گران است.

نوجوانان شهرستان ملکشاهی نیز بطور ذاتی عاشق ورزش و تحرک و قهرمانی هستند اما پرورش استعدادهای ورزشی شهرستان به نحوی نیست که جوابگوی خواسته ها باشد.

سرمایه گذاری در بخش ورزش شهرستان با توجه به نقش ویژه ورزش در سلامتی جامعه ضروری به نظر می رسد. در حال حاضر در سطح شهرستان، ورزش کارکنان ادارات ، ورزش همگانی و ورزش بانوان در سطح مطلوبی نیست و از جمله موانع اصلی این امر، فضای ورزشی اندک و ناکافی است.

مکانهای کنونی ورزش سطح شهرستان از لحاظ تجهیزات، امکانات گرمایشی و سرمایشی در حد مطلوب نیستند و برنامه حضور مربیان و زمان بندی دوره های آموزشی ایده آل نمی باشد و این امر خصوصا در اوقات فراغت فصل تابستان بیشتر نمود پیدا می کند، ایامی که مدارس و دانشگاهها تعطیل هستند و نوجوانان و جوانان بیشتری طالب حضور در برنامه ها و کلاسهای ورزشی هستند.

ورزش و جوانان ملکشاهی در حیطه آموزش رشته های متنوع ورزشی با کمبود امکانات، بودجه و مربی مواجه است و مقوله آموزشی در تربیت بدنی هم در این شهرستان ضعیف یا در حد مورد انتظار نمی باشد.

زمبن ورزشی بزرگ شهرستان از مرکز شهرستان دور بوده و جاده دسترسی به آن خاکی و فاقد روشنایی برای تردد شبانه است.

در مجموع در کل شهرستان ملکشاهی یک مجتمع کامل ورزشی به چشم نمی خورد و باشگاههای کوچکی در مکانهای نامناسب از جمله زیرزمینها، مغازه ها و ... فعالیت دارند.

متاسفانه از زمان تشکیل وزارت ورزش وجوانان، درسطح این شهرستان نه به ورزش پرداخته شده است و نه به جوانان و به جرات می توان گفت که در زمان دولت تدبیر و امید در راه توسعه ورزش این منطقه تدبیر خاصی ارائه نگردیده است.

پرداختن به ورزش و صرف هزینه در راه ورزش طبق فرمایش مقام معظم رهبری اسراف نمی باشد، زیرا ورزش است که فرد و جامعه را سالم نگه می دارد و از راه قهرمان پروری و مسابقات ملی و کشوری هم افتخار آفرینی به بار می آورد و هم سود آور است.

ورزش با پرکردن اوقات فراغت جوانان، مانع از مسائلی چون اعتیاد، بی انگیزگی و رخوت در جامعه است.

جوانان، نوجوانان و آحاد مردم شهرستان ملکشاهی از مسئولان ورزش استانی انتظار دارند به طور چشمگیر و قابل ملموسی به حوزه ورزش این شهرستان بپردازند و خواسته های آن را پیگیر شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه