English

استاندار قم تاکید کرد:

ضرورت تلاش برای رفع مشکلات زائرین اعزامی به کشور عراق در ایام اربعین

استاندار قم با اشاره به مسئله ی تراکم زائرین اعزامی به کشور عراق در ایام اربعین اظهار داشت: مسئولان استان مشارکت جدی برای کاهش مشکلات زوار اعزامی در این ایام را داشته باشند.

ضرورت تلاش برای رفع مشکلات زائرین اعزامی به کشور عراق در ایام اربعین

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، استاندار قم در ششمین جلسه ستاد اربعین استان قم که  امروز با حضور مدیران دستگاه های مرتبط در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت اباعبدالله (ع)، از اقدامات صورت گرفته در ستاد اربعین استان قم قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه همه ی مسئولان در راه امام حسین (ع) با عشق و علاقه کار می کنند افزود: امیدواریم با برنامه ریزی صحیح بتوانیم بر کیفیت خدمات در ایام اربعین بیفزاییم.

سید مهدی صادقی با اشاره به افزایش تعداد موکبها نسبت به سال گذشته، پوشش حداکثری نیازهای زوار را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مباحث فرهنگی نیز در فعالیت های این موکب ها گنجانده شود تا اثرگذاری بیشتری بر روی زائرین اباعبدالله (ع) داشته باشیم.

وی همچنین مباحث امنیتی موکب ها و زائرین را بسیار مهم برشمرد و گفت: با توجه به تضعیف دشمن تکفیری در کشور عراق، مسئله ی امنیت زوار از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم صورت بگیرد تا از خلاء تدابیر امنیتی دچار مشکلی نشویم.

استاندار قم همچنین بحث میزبانی زائرین توسط ملت عراق را مورد توجه قرار داد و گفت: بایستی طوری عمل شود که این مسئله برای همه ی زوار مشهود باشد.

 معاون امور زائرین استاندار قم نیز با اشاره به اعزام اکیپی جهت انجام هماهنگی های لازم در مرز مهران طی روزهای آتی اظهار داشت: امیدواریم با بهره گیری از تجارب گذشته شاهد کاهش مشکلات اعزام زوار در ایام اربعین باشیم.

وی گفت: استان قم در راستای تسهیل اعزام زائرین از سال گذشته تاکنون همکاری و پشتیبانی خوبی را از استان ایلام و مرز مهران داشته است.

یونس عالی پور مسئله ی فراهم شدن شرایط اعزام زائرین در ایام اربعین از طریق قطار را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم این کار در طول سال نیز تداوم داشته باشد.

وی همچنین ضرورت صدور روادید از سوی مراکز مجاز و تحت نظارت سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بایستی به مراکز غیرمجاز صدور ویزا برخورد قانونی صورت پذیرد.

عالی پورحرکت اربعین را حرکت عظیم مردمی، با امکانات و اعتبار مردم هست و دستگاه های دولتی تنها پشتیبان و بسترساز برای برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد عظیم هستند.

بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم نیز با اشاره به بازدید یک روزه از مسیر مهران تا پایانه مرزی اظهار داشت: خوشبختانه نقاط حادثه خیز مشخص و نسبت به اصلاح مسیر اقدام لازم صورت گرفته است.

وی گفت: امکاناتی از استان قم جهت تسریع خدمات عمرانی و تسهیل در خدمات رسانی به زائرین به مرز مهران اعزام شده اند.

حسین امیری مدیر کل امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به تدوین طرح جامع امنیتی ایام اربعین اظهار داشت: بسته ی ملاحظات امنیتی برای مسئولان موکب ها نیز فراهم شده است.

مدیر کل امنیتی استانداری قم گفت: جلسه توجیهی برای موکب های اعزامی به کشور عراق برگزار خواهد شد.

محسن اوروجی مدیر کل بحران استان قم نیز با اشاره به آمادگی دستگاه های امدادی برای امداد رسانی در ایام اربعین اظهار داشت: تعداد نیروهای اعزامی به مرز و نیز کشور عراق محدود شده است تا مشکل کمبود نیروی امدادی در استان قم نداشته باشیم.

رضایی رئیس حج و زیارت استان قم نیز با اشاره به ثبت نام 7000 نفر از متقاضیان صدور روادید برای اربعین امسال اظهار داشت: این روند تا اربعین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی برای صدور ویزا نداریم گفت: تاکنون برای 4000 نفر روادید صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه