English

خوزستان با ظرفیت های رودخانه ای در ردیف استان های ساحلی قرار می گیرد

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام‌شده، وزارت کشور قول داد که تا سال آینده خوزستان را جزو استان‌های مشمول ردیف اعتباری استان های ساحلی قرار دهند.

خوزستان با ظرفیت های رودخانه ای در ردیف استان های ساحلی قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علی‌حسین حسین‌زاده در جلسه ستاد ساماندهی سواحل خوزستان که صبح امروز (یکشنبه 23  مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد،بیان داشت: با توجه به این‌که احکام کلیه کمیته‌های این ستاد صادر شده است، این کمیته‌ها باید هرچه سریع‌تر با حضور مدیران و اعضای خود و فرمانداران شهرهای مستعد حوادث شنا فعال شوند.

حسین زاده ادامه داد: کمیته‌های ستاد ساماندهی سواحل خوزستان با توجه به مصوبات وزارت کشور برای استان، در جلسات داخلی خود طرح‌هایی را که برای کاهش حوادث شنا و ساماندهی سواحل دارند را آماده و در جلسات این ستاد مطرح کنند.

وی تصریح کرد: از امروز تا اردیبهشت 97 که شنا در استان خوزستان مجددا به صورت گسترده آغاز می‌شود حدود 6 تا 7 ماه زمان داریم. در این مدت می‌توان اقداماتی برای کاهش حوادث شنا انجام داد.

حسین‌زاده با اشاره به ظرفیت رودخانه‌ها و سدهای موجود در خوزستان، عنوان کرد: در صحت این موضوع که این همه امکانات و ظرفیت در خوزستان وجود دارد و ما نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم هیچ شکی نیست. مقصر این مساله نخست استانداری خوزستان از 37 سال گذشته تا به امروز و همچنین همه دستگاه‌های متولی است.

وی ادامه داد: به هرحال با یک نگاه برنامه‌محورتر می‌توان بعضی از این امکانات را فعال کرد. باید کمیته‌های ستاد ساماندهی سواحل خوزستان فعال شوند تا بتوان تا اردیبهشت سال آینده کار ساماندهی سواحل و نقاط دارای خطر غرق‌شدگی و حوادث شنا را تا حدودی انجام داد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: خوزستان تاکنون توسط وزارت کشور جزو استان‌های ساحلی قلمداد نمی‌شد، به همین دلیل تا امسال ردیف‌های اعتباری ویژه بحث ساماندهی سواحل به خوزستان تعلق نمی‌گرفت. با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام‌شده، قول دادند که در سال آینده خوزستان را جزو استان‌های مشمول این ردیف اعتباری قرار دهند.

حسین‌زاده ادامه داد: نامه‌ای به وزیر کشور ارسال و درخواست شده است برای امسال اصلاحیه‌ای در بحث استان‌های مشمول این ردیف اعتباری صورت بگیرد تا از محل ماده موردنظر اعتباراتی به خوزستان تخصیص یابد. در این صورت براساس این اعتبارات مصوب کمیته‌های ستاد ساماندهی سواحل خوزستان به بحث ساماندهی می‌پردازند.

وی بیان کرد: ضمن رعایت قوانین و الزامات زیست‌محیطی با نگاهی تساهلی می‌توان برخی نقاط و مناطق مستعد شنا در خوزستان را برای استفاده و بهره‌مندی مردم تاحدودی ساماندهی کرد. در صورت فعال‌ شدن کمیته‌های ستاد ساماندهی سواحل می‌توان برای سال آتی برخی نقاط را با استانداردهای حداقلی ساماندهی کرد تا مردم با اطمینان خاطر از آن‌ها استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه