English

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد

افتتاح بیش از ۱۶ هزار متر مربع پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان اصفهان

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 16 هزار و 825 متر مربع پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 755 میلیون تومان در بقاع متبرکه و موقوفات استان اصفهان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

افتتاح بیش از 16 هزار متر مربع پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، امیر حسین اسماعیلی پور اظهار داشت: با هدف ایجاد زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری با رویکرد ایجاد فضایی مناسب جهت ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران بقاع متبرکه در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و همچنین توسعه موقوفات و رقبات با هدف اجرای هرچه بهتر نیات واقفان نیک اندیش و همچنین براساس سیاست های ابلاغ شده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری  پروژه های عمرانی متعددی در جوار بقاع متبرکه و موقوفات استان اصفهان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: این پروژه ها شامل ایجاد زائرسرا، درمانگاه، تزئینات، ساخت رواق، گنبد، واحدهای تجاری و مسکونیکاشی کاری و... بوده است که این پروژه ها به مساحت 16 هزار و 825 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 755 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی و جذب کمک های مردمی و خیرین اجرا شده است.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: اتمام عملیات تزئینات بقعه علامه مجلسی(ره) اصفهان،  اتمام عملیات نازک کاری رواق امام خامنه ای امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا،   اتمام دو باب واحد تجاری موقوفه دهان سمیرم، ساخت مجتمع تجاری امامزاده آقاعلی عباس(ع)، ساخت مهمانسرای امامزاده آقاعلی عباس(ع) و ساخت درمانگاه امامزاده آقاعلی عباس(ع) از جمله پروژه های عمرانی بوده اند که در سال جاری تاکنون اجرا و به بهره برداری رسیده اند.

امیر حسین اسماعیلی پور در ادامه خاطرنشان شد: همچنین 126 هزار متر مربع پروژه عمرانی نیز در 25 شهرستان استان و در جوار حرم مطهر 127 امامزاده عظیم الشان با اعتبار اولیه 38 میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی و کمک های خیرین در حال اجرا است که تا پایان سال جاری نیز 20 درصد از این پروژه ها به بهره برداری می رسد.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: در راستای تعیین دقیق محدوده موقوفات و رقبات با هدف اخذ سند برای آنان و همچنین شناسایی موقوفات جدید از سال 1392 عملیات G.I.S موقوفات و رقبات استان آغاز شده است که این عملیات نیز تاپایان سال جاری 80 درصد پیشرفت خواهد داشت و برای ادامه مراحل قانونی نیز این اطلاعات در اختیار ادارات تابعه در سراسر استان قرار داده می شود که این امر در حفظ و حراست از موقوفات و حقوق واقفان نیک اندیش بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه