English

پاکسازی حاشیه جنوبی تالاب انزلی از کومه های غیر مجاز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از پاکسازی حاشیه جنوبی تالاب انزلی و مجاور پناهگاه حیات وحش سلکه و سرخانکل از کومه های غیر مجاز خبرداد.

پاکسازی حاشیه جنوبی  تالاب انزلی از کومه های غیر مجاز

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، ساسان اکبری پور گفت:  هم زمان با شروع فصل مهاجرت پرندگان به سمت تالابهای و مناطق حفاظت شده محیط زیست استان گیلان و به خصوص تالاب بین المللی انزلی و با توجه به لزوم حفظ و حراست از این پرندگان که  این تالاب منحصر به فرد در کشور را برای زمستان گذرانی انتخاب نمودند، متاسفانه وجود افراد سودجو و فرصت طلب که با شیوهای مختلف اقدام به شکار غیر قانونی این پرندگان مهاجر می نمایند پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان تمام حاشیه جنوبی و مجاور پناهگاه سلکه و سرخانکل را پاکسازی و تمامی کومه های غیر مجاز را معدوم و الات صید و زنده گیری پرندگان مهاجر را جمع آوری و توقیف نمودند .

اکبری پور افزود:  از آنجا که کومه نما های غیر مجاز محل اختفا شکارچیان غیر مجازمی باشدبه محض شناسایی آنها سریعا معدوم و تخریب می شوند. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ایجاد بستر امن و جلوگیری از شکار غیر مجاز از اهم ماموریتهای یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان می باشد که توسط مدیر کل به این یگان تکلیف شده است.

وی افزود:  در اجرای ماموریت فوق تا کنون ۱۲ قبضه سلاح شکاری که ۳ فبضه آن غیر مجاز میباشد نیز توسط پرسنل این یگان کشف و ضبط شد.

اکبری پور تصریح کرد: در حال حاضر هم هر گونه شکار ممنوع بوده  و هیچگونه مجوزی از سوی سازمان محیط زیست صادر نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه