English

رئیس پلیس فتای هرمزگان:

مراقب سایت های جعلی ثبت نام اینترنتی اربعین باشید

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان با اشاره به اینکه برخی از کلاهبرداران اقدام به طراحی سایت های جعلی برای ثبت نام اینترنتی پیاده روی اربعین می کنند.

مراقب سایت های جعلی ثبت نام اینترنتی اربعین باشید

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ علی اصغر افتخاری با اعلام این خبر گفت: سایت‌های جعلی (فیشینگ) یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در ایام خاص با توجه به استقبال بالای هموطنان مورد توجه کلاهبرداران در فضای مجازی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و راهپیمایی عظیم دوستداران اهل بیت در این ایام براساس تجربه سال‌های گذشته برخی ازسایت‌های غیررسمی و غیرمجاز با اهداف مجرمانه به منظور کلاهبرداری برای ثبت نام اربعین ایجاد می‌شود که شهروندان فقط باید از طریق مراکز معتبر اقدام کنند.

سرهنگ افتخاری افزود: مجرمان با ایجاد سایت‌های جعلی ثبت نام اینترنتی اطلاعات حساب شهروندان مثل شماره کارت، رمز دوم عبور و سایر اطلاعات بانکی کاربران را از طریق درگاه بانکی تقلبی(فیشینگ) به سرقت می‌برند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: زائران عزیزهنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی مانند آدرس با پروتکل Https شروع شده باشد را رعایت و حتی الامکان از مکان‌های مورد اطمینان برای ثبت نام و پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند.

سرهنگ افتخاری افزود: درخصوص آگهی‌ها و پیامک‌هایی که برای ثبت نام و دریافت هزینه برای افراد ارسال می شود توجه داشته باشند که اینگونه پیامک ها ممکن است جعلی و توسط کلاهبرداران برای آنان ارسال شده باشد.پس از دریافت چنین پیامک هایی از صحت و سقم آنهااطمینان حاصل نموده و از ارسال هرگونه اطلاعات شخصی و هزینه برای آنها خودداری نمایید.

 این مسئول انتظامی در پایان گفت : شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند،همچنین در بخش فوریت های سایبری و ثبت گزارش مردمی هرگونه سایت مشکوک را اطلاع رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه