English

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

استان اصفهان در حوزه روابط کار دارای عملکرد مطلوبی است

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم اندیشی با کارشناسان روابط کار اصفهان اعلام کرد: استان اصفهان در حوزه روابط کار دارای عملکرد مطلوبی است.

استان اصفهان در حوزه روابط کار دارای عملکرد مطلوبی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، اسماعیل ظریفی آزاد با اشاره به اینکه اصفهان قطب صنعتی کشور است، گفت: میزان شکایات کارگری در اصفهان با توجه به میزان واحدهای کارگری و کارفرمایی آن زیاد نبوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارکنان شاغل در حوزه روابط کار بسیار کمتر از تعداد مورد نیاز است ادامه داد: کارکنانی که در حوزه روابط کار و دادرسی فعالیت می کنند از استرس شغلی بالایی برخوردارند.

ظریفی آزاد در خصوص سامانه ثبت قرار دادهای کار گفت: طراحی تحت وب سامانه ثبت قراردادهای کار تکمیل شده وامیدواریم تا اوایل سال آینده آمار قابل اتکا از میزان قراردادهای موقت و دائم ارائه شود.

وی تصریح کرد: پس از آغاز بهره‌برداری از سامانه ثبت قراردادهای کار، به تدریج سایر سامانه‌های روابط کار راه‌اندازی می‌شوند و طبق برنامه هدفگذاری شده، سامانه‌ جامع روابط کار نیز بهره برداری خواهند شد.

ظریفی آزاد امکان ثبت دادخواست‌های مربوط به روابط کار توسط کارگر و کارفرما را از مزیت‌های سامانه جامع روابط کار اعلام کرد و گفت: امکان دسترسی استفاده از سامانه به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مراجع حل اختلاف داده خواهد شد و هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف نیز در زمان انجام امور دادرسی می‌توانند با وارد کردن کد ملی کارگر و کارفرما به قراردادهای کار دسترسی داشته باشند

این مقام مسئول همچنین گفت: با استفاده از این نرم افزار کارشناسان روابط کار می توانند روند پرونده ها را به صورت اینترنتی و حتی روی گوشی های تلفن همراه هوشمند خود نظارت کنند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از سامانه ثبت قراردادهای کار همه کارفرمایان باید قراردادهای کار را در سامانه ثبت کنند گفت: این موضوع در نهایت باعث می‌شود یک بانک اطلاعاتی دقیق از کارفرمایان و کارگران و همچنین میزان قراردادهای کار اعم از موقت و دائم تهیه شود چراکه آمار صحیح مقدمه هر نوع سیاستگذاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی