English

امام جمعه دلوار:

همه پرسی کردستان عراق نقشه جدید اسرائیل برای تجزیه کشورهای اسلامی است

امام جمعه دلوار گفت: همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق در راستای تامین خواسته اسرائیل است و تجزیه عراق و ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی آرزوی دیرنه استکبار و صهیونیست‌ها است.

همه پرسی کردستان عراق نقشه جدید اسرائیل برای تجزیه کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج،  حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار  اظهار داشت: ظلم ستیزی، ایستادگی در مقابل ظلم، نه بزرگ گفتن به مستکبران و ولایت پذیری و حمایت تمام قامت از ولی خدا را از ویژگی‌های مهم قیام ابی عبدالله(ع) و واقعه عاشورا است.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر، تسلیم نشدن و بیعت نکردن با ظلم، شهادت طلبی در راه حق تا آخرین رمق، عدم ترس از محاصره نظامی و اقتصادی دشمن و اقامه نماز اول وقت در سخت ترین شرایط از جمله درس هایی است که می‌توان از مکتب سیدالشهدا و قیام عاشورا گرفت.

خطیب جمعه دلوار خاطرنشان کرد: برگزاری باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید حججی توسط ملت ایران بیانگر زنده بودن فرهنگ عاشورا در جامعه است. خون پاک شهید حججی دنیا را به لرزه درآورد و جان تازه‌ای به ملت ایران بخشید و برخی را هم از خواب غفلت بیدار کرد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در طول انقلاب شهدای بسیاری به اسلام تقدیم کرده و جایگاه همه آنها رفیع و بلند مرتبه است، اما در میان شهدا هم ، شهید حججی به صورت خاص مورد عنایت خداوند متعال قرار گرفته است.

زاهددوست افزود: مقام معظم رهبری شهید حججی را حجت خداوند دانسته و در دیدار با خانواده شهید می فرمایند که خدا شهید شما را عزیز کرد؛ ببینید چه غوغایی در کشور راه افتاده به‌خاطر شهادت این جوان همه‌ شهدا هم پیش خدای متعال عزیزند لکن یک خصوصیتی در این جوان وجود داشته و خداوند هیچ‌وقت کارش بدون حکمت نیست.

وی بیان کرد: اخلاص این جوان و آن نیت پاک این جوان و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌جور شهادتی، این موجب شده که خدای متعال، نام این جوان شما را، شهید شما را، بلند کرد و بلندمرتبه کرد.

امام جمعه دلوار گفت: باید در راه خدا با شجاعت ایستادگی کنیم و در مقابل دشمن هیچ ترسی به دل راه ندهیم چرا که اگر استقامت داشته باشیم طبق وعده های الهی خداوند نصرت و حمایت خود را از ما دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به 13 مهر و با گرامیداشت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی و قدردانی از خدمات و تلاش های آنان، تصریح کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار ، امنیت و سربلندی کشور است.

زاهددوست اظهار داشت: بخش زیادی از امنیت کنونی کشور مدیون تلاش‌های شبانه روزی سربازان انقلاب در نیروی انتظامی است که با شهامت و شجاعت در سخت‌ترین شرایط جانفشانی می‌کنند تا امنیت را برای ما به ارمغان آورند.

وی اضافه کرد: امروز نیروی انتظامی بهترین پشتیبان برای مردم است و مردم ما هم قدردان تلاش‌های نیروی انتظامی هستند و به آن افتخار کنند. اخیرا هم عملیات‌ها و اقدامات بسیار خوبی در شهرستان و بخش انجام شده و تعدادی هنجارشکنان مخل امنیت شناسایی و دستگیر شده که جای تقدیر از زحمات شبانه روزی این عزیزان است.

امام جمعه دلوار با قدردانی از مواضع قاطع رئیس جمهور در سازمان ملل، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری در سازمان ملل با مواضع قاطع خود پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های ترامپ داد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی گفت: انتظار مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی این است که رئیس جمهور همواره در برابر استکبار شجاعانه و قاطعانه رفتار کند و از حقوق ملت ایران با صلابت دفاع کند. امیدواریم اینگونه مواضع انقلابی در دولت تداوم داشته باشد.

زاهددوست با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان عراق، افزود: همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق در راستای تامین خواسته اسرائیل است و تجزیه عراق و ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی آرزوی دیرنه استکبار و صهیونیست‌ها است.

وی گفت: برگزاری همه‌پرسی و تجزیه عراق را مساوی با ایجاد بحران‌های سیاسی و امنیتی در عراق است و کشورهای اسلامی باید با تدبیر جلوی چنین رویدادی را بگیرند.

امام جمعه دلوار تاکید کرد: تجزیه عراق علاوه بر اینکه تحقق اهداف نیل تا فرات اسرائیل را دنبال می کند، باعث استقرار تروریست‌ها و در نهایت ناامنی منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه آدینه رضوی از متن خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: 40 نفر از برندگان این مسابقه فردا شنبه 22 مهرماه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه