English

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم:

۴ هزار نفر دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: نزدیک به 4 هزار نفر دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و 700 نفر دانشجو از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

 4 هزار نفر دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم، در گفتگو با خبرنگار موج در قم، با بیان اینکه 20 هزار و 592 خانوار در استان زیرپوشش کمیته امداد هستند اظهار کرد: این خانوارها شامل 35 هزار و 539 نفر هستند که کمتر سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از افراد زیر پوشش کمیته امداد 13 هزار و 730 نفر زن سرپرست خانوار بوده و 11 هزار نفر سالمند بالای 60 سال هستند.

عباس جو شقانیان با اشاره به دیگر آمار افراد زیر پوشش کمیته امداد گفت: 625 نفر خانواده زندانی و هزار و 624 نفر بیمار صعب العلاج زیرپوشش حمایت کمیته امداد هستند و 588 نفر بیمار زمین‌گیر از خدمات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: 58 بیمار سرطانی و 137 بیمار خاص زیرپوشش هستند و 33 پزشک خانواده با کمیته امداد قرارداد دارند و کارنامه بهداشت و سلامت این مددجویان در مطب این پزشکان قرار دارد.

جوشقانیان عنوان کرد: نزدیک به 4 هزار نفر دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و 700 نفر دانشجو از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در زمینه فقر گفت: رویکرد کمیته امداد رویکرد توانمندسازی است. بر همین اساس نسبت به سال گذشته 2 هزار خانواده زیرپوشش کاهش پیدا کرده است و این خانواده ها با سیاست‌ها و راهبرد توانمندسازی به استقلال رسیدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال 127 مرد سرپرست خانوار که بیمار بودند در زمینه مداوا کمک و حمایت شدند و به زندگی عادی بازگشتند.

وی ازدواج خانواده‌ها را از دیگر شاخص‌های توانمندسازی ذکر کرد و افزود: بیش از 100 مورد ازدواج زن سرپرست خانواده روی داده و این بانوان با تشکیل خانواده از چرخه حمایت خارج شدند.

جوشقانیان خاطرنشان کرد:‌ اشتغال و مسکن از دیگر شاخص‌های توانمندسازی است و کمیته امداد در زمینه تحصیل از مقطع ابتدایی تا بالاترین مدارج و مقاطع علمی از مددجویان خود حمایت می کند.

وی عنوان کرد:‌ 47 نفر مددکار که تحصیلات در حوزه روانشناسی، مددکاری و تعلیم و تربیت دارند به امور مددجویان رسیدگی می‌کنند و به هر مددکار 450 پرونده اختصاص پیدا کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم یادآور شد: کمیته امداد استان قم در تمام ادارات خود مشاور دارد زیرا ارزش کمک فکری، معنوی و فرهنگی به مراتب بیشتر از کمک نقدی است و مددکاری اسلامی نیز با هم‌افزایی حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه