English

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

راه‌اندازی اولین شرکت دانش بنیان صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد/ علوم پزشکی یاسوج کمبود فضای آموزشی دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی اولین شرکت دانش‌ بنیان صنعتی در این استان خبر داد.

راه‌اندازی اولین شرکت دانش بنیان صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد/ علوم پزشکی یاسوج کمبود فضای آموزشی دارد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، بعد از ظهر امروز مراسم آموزشی-توجیهی ورودهای ۹۶ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور سرپرست و اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مسئولین دانشگاه در سالن حکیم جرجانی این دانشگاه برگزارشد.

اورنگ ایلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن خیرمقدم و قدردانی از مسوولان با تاکید بر اینکه پیگیر افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد و دستیار تخصصی هستیم، اظهار کرد: در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

ایلامی اظهار داشت: این دانشگاه با ۳۰ دانشجوی رشته پرستاری در سال ۶۹ فعالیتش را آغاز که در سال ۷۵ با پذیرش ۴۰ دانشجوی پزشکی به دانشکده علوم پزشکی یاسوج تبدیل شد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه هم اکنون در ۲۸ رشته دانشجو پذیرش می‌کند، عنوان کرد: هم اکنون ۴ رشته دستیاری تخصصی شامل کودکان و نوزادان، جراحی عمومی، زنان و زایمان و بیماری‌های داخلی و همچنین رشته‌های مختلف کارشناسی ارشد شامل بیوشیمی، میکروبیولوژی، آموزش بهداشت، آناتومی، بهداشت عمومی، پرستاری و سالمندان در این دانشگاه وجود دارد.

ایلامی ابراز کرد: این دانشگاه ۲ هزار و ۴۰ دانشجو و ۱۸۲ عضو هیئت علمی دارد، که از این تعداد ۴ نفر دارای رتبه استادی، ۲۶ دانشیار، ۱۱۶ استادیار و ۳۶ نفر نیز مربی هستند.

وی از توسعه فضای فیزیکی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به میزان ۸۲۰۰ متر مربع خبر داد و افزود: شاخص فضای فیزیکی در این دانشگاه به ازای هر دانشجو ۴٫۲ و شاخص استاد به دانشجو ۱۱ به یک است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد قبولی ۵۱ درصدی شرکت کنندگان دستیار تخصصی را یکی از موفقیت‌های این دانشگاه دانست و گفت: امسال برای اولین بار در دو نیمسال مهر و بهمن ماه پذیرش دانشجو داشتیم که این مسئله سبب ارتقاء کیفیت آموزشی و بهبود فضای فیزیکی می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های در دستور کار خود را افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد و دستیاری تخصصی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۲ دوره دانشجوی پزشکی فارغ التحصیل داشته‌ایم که برخی از این افراد هم اکنون به عنوان مجموعه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند.

وی یکی از مشکلات این دانشگاه را کمبود فضای آموزشی و درمانی دانست و خاطرنشان کرد: بیمارستان بزرگ یاسوج با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی طی دو ماه آینده تکمیل و تحویل دانشگاه می‌شود.

ایلامی گفت: هم اکنون ساختمان دانشکده دندانپزشکی و بهداشت-پرستاری در دست ساخت بوده که امیدوارم در کمترین زمان ممکن تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: یکی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج موفق به راه اندازی اولین شرکت دانش بنیان صنعتی با ثبت ۱۰ اختراع در استان شده است.

ایلامی بیان کرد: همچنین یک دانشجوی رشته تغذیه دارویی برای درمان اگزوم‌های پوستی داروی گیاهی تهیه کرده و پیگیر راه اندازی دومین شرکت دانش بنیان است.

در ادامه این مراسم معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار دانشجو در ۲۸ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه ای، دستیار تخصصی و در ۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.

صدراله محرابی با اشاره به وظایف متقابل استاد و دانشجو افزود: وظیفه اساتید این است که با صبرو متانت به دانشجویان خدمت نموده و با تلاش آن‌ها را به جایگاه رفیعی که شایسته آن هستند، هدایت نماید.

وی با بیان اینکه دانشجو زمانی به احترام و عزت می‌رسد که جایگاه خود را شناخته و حفظ نماید، یادآور شد: تقدس، شان و حرمت دانشجو در این است که حرمت اساتید خود را حفظ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه