English

با اقدام مسوولان بنیاد مستضعفان؛

دومین محموله بزهای عجیب اسپانیایی به بندرعباس رسید

در پی واردات انواع و اقسام محصولات ریز و درشت مصرفی، اردیبهشت ماه 95 بود که نخستین محموله بزهای اسپانیایی نیز در دستور کار قرار گرفت. با این توضیح که برخی از نژاد گوشتی و برخی نیز از نژاد شیری بودند که در صف تولید محصولات جدید قرار گرفته و فرآورده‌های مختلفش قرار است میهمان سفره ایرانیان شود

دومین محموله بزهای عجیب اسپانیایی به بندرعباس رسید

به گزارش خبرگزاری موج از بندرعباس، این بزها از نژاد مورسیایی ـ گرانادایی، در راستای الگوی اقتصاد مقاومتی توسط مسوولان بنیاد مستصعفان کشور انتخاب شده و پس از خریداری در مسیر انتقال به کشورمان قرار گرفتند. پس از ورود نخستین محموله این بزها، قرار بود در دو فاز دیگر، طی سال 96 محموله های بعدی این نوع دام نیز وارد کشور شود.

رئیس دامپزشکی استان هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار موج، گفت: فاز دوم واردات این محموله شامل 2000 راس بز مورسیاسی اسپانیایی است که ساعت 3:30 صبح دوشنبه از طریق هوایی به بندرعباس حمل شده است.

محمد جانباز افزود: همکاران ما با حضور در فرودگاه بندرعباس ضمن بازدید، نسبت به تطبیق کمی محموله با اسناد موجود و نظارت بر اسناد بهداشتی این دام ها اقدام نمودند.

به گفته وی؛ این محموله پس از صدور گواهی حمل از سوی اداره کل دامپزشکی هرمزگان به مقصد منطقه جنوب کرمان (قلعه گنج) بارگیری شده است.

وی درخصوص زمان مشخص فاز بعدی ورود این بزهای اسپانیایی به کشور، اظهار کرد: اینکه فاز بعدی در کار است یا خیر، اطلاعی نداریم و مکاتبه ای صورت نگرفته است. تنها در زمان ورود با ما مکاتبه خواهد شد که ما نیز نسبت به انجام مراحل قانونی آن اقدام می کنیم.

سال گذشته، یک روزنامه اسپانیایی، «لا اوپینیون مورسیا»، از سفر گروهی از کارآفرینان ایرانی به این کشور به منظور بازدید از منطقه مورسیا و دیدار با جمعی از مقامات اسپانیایی خبر داده بود و اعلام کرده بود؛ خرید شش هزار بز از نژاد بومی این منطقه در دستور هیأت ایرانی قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • دانشجو

    دستکاری زنتیک =Cancer

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه