English

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی:

موقعیت کوهستانی روستای«چنار» ساخت دوباره مسکن را دشوار کرد

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: در بحث بازسازی واحدهای مسکونی روستای سیل‌زده " چنار " شهرستان آذرشهر، این روستا در موقعیت کوهستانی قرار گرفته و به لحاظ ساخت مسکن کمی کار را دشوار کرده بود.

موقعیت کوهستانی روستای«چنار» ساخت دوباره مسکن را دشوار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، حافظ باباپور شامگاه دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر با اشاره به اینکه مدیر جدید و سابق بنیاد مسکن اهر جزو مدیران لایق و با اخلاق این نهاد هستند، اظهار کرد: اخلاق برای تمامی مدیران تعیین‌کننده است و شغل ما به‌گونه‌ای است که با اقشار مختلف مردم شهری و روستایی سروکار داریم و مدیران ما بایستی به تکریم ارباب‌رجوع بیشتر توجه داشته باشند .

وی ادامه داد: مدیر جدید بنیاد مسکن اهر می‌بایست زیر نظر مدیر ارشد شهرستان به نحوی عمل کند که نتیجه عملکرد وی به توسعه و عمران شهرستان منجر شود و بنده نیز به‌عنوان مدیرکل برای حل مشکلات و اجرای طرح‌ها در خدمت مسئولین شهرستانی هستم .

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی بابیان اینکه تغییرات در مدیریت سازمان‌ها و نهادها را از یکنواختی خارج می‌کند، گفت: بنیاد مسکن با این‌که یک‌نهاد بوده ولی در امورات خود کاملاً حرفه‌ای است .

باباپور در ادامه با ذکر اینکه استان آذربایجان شرقی در شش‌ماهه نخست سال جاری شاهد دو حادثه تلخی همچون سیل آذرشهر و زلزله روستای ایوق شهرستان سراب بود، ابراز داشت: استاندار سابق آذربایجان شرقی در کلنگ زنی بازسازی واحدهای منطقه زلزله‌زده سراب فعالیت‌های بنیاد مسکن استان را مؤثر دانستند.

وی اضافه کرد: در بحث بازسازی واحدهای مسکونی روستای سیل‌زده " چنار " شهرستان آذرشهر، این روستا در موقعیت کوهستانی قرار گرفته و به لحاظ ساخت مسکن کمی کار را دشوار کرده بود ولی پیش از احداث واحدها اول زمین واحدها را آماده و سپس مساکن را احداث کردیم در حالی که سه ماه از بازسازی منطقه سیل‌زده گذشته بود که زلزله شهرستان سراب رخ داد .

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه دولت در حوادث غیرمترقبه بر روی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حساب ویژه‌ای باز می‌کند، اظهار داشت: در بازسازی منطقه زلزله‌زده روستای ایوق شهرستان سراب حتی مصوبه هیئت‌وزیران را هم نداریم ولی به دلیل اینکه کار بنیاد مسکن حرفه‌ای است از لحاظ اولیه وقوع زلزله ضمن اینکه تمامی ماشین‌آلات را به کار گرفته‌ایم بلکه مصالح را برای بازسازی واحدهای تخریب‌شده نیز تأمین کرده‌ایم .

باباپور بیان داشت: حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و غیره در اغلب استان‌ها و شهرستان‌های کشور رخ می‌دهد همانند زلزله سال 91 که باعث خرابی‌های گسترده در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس شده بود ولی آثار خرابی‌ترمیم نمی‌شود مگر این‌که مسئولین سایر دستگاه‌ها و مردم با نهادهایی همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری کنند.

عادل فیضی مدیر سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر نیز در ادامه این آیین، اظهار کرد: متوسط جمعیت خانوار روستایی در آذربایجان شرقی 28 خانوار بوده ولی این آمار در شهرستان‌های اهر و هوراند زیر 50 خانوار ساکن هستند و برخی از روستاها نیز فصلی هستند که اهالی این روستاها علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری و سکونت دائم در روستا را ندارند .

وی با اشاره به زلزله سال 91 شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس، گفت: بیش از 80 درصد مساکن روستایی شهرستان اهر بازسازی شد ولی نمود این بازسازی‌ها در روستاها کمتر به چشم می‌خورد و متأسفانه برخی از روستائیان با وجود اینکه صاحب مسکن نوساخت می‌شوند ولی نمی‌توانند از خانه‌های خشتی خود دل بکنند این نیز از ضعف معیشت آن‌هاست .

مدیر سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر ادامه داد: در جریان زلزله و با اجرای طرح‌هادی روستایی 7 هزار و 400 واحد مسکونی در روستاهای اهر مقاوم‌سازی کرده‌ایم ولی وجود خانه‌های خشتی در روستاها مانع از نمایان شدن چهره منازل جدید الاحداث می‌شود .

فیضی بابیان اینکه به لحاظ تعداد کم روستاهای بالای یک‌صد خانوار در اهر به‌تبع آن اجرای طرح‌هادی روستایی نیز در این شهرستان اندک است، ابراز داشت: به دلیل کم‌جمعیت بودن روستاها از نظر مشارکت نیز منطقه محروم مانده است و نیاز داریم تا به اجرای طرح‌هادی در روستاهای اهر بیشتر توجه شود .

وی در پایان با تأکید بر اینکه با استفاده از موقعیت و شرایط موجود روستاهای شهرستان اهر به کارگاه عمرانی تبدیل‌شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همراهی مسئولین ذی‌ربط شهرستان در روستاهایی که حتی یک پروژه عمرانی هم اجرا نشده بود توانستیم با اجرای پروژه‌های متعدد این روستاها را به کارگاه عمرانی تبدیل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه