English

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

وزارت نفت ۲۰۰ میلیارد تومان در پارک جنگلی یاسوج سرمایه‌گذاری می‌کند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت نفت 200 میلیارد تومان در پارک جنگلی یاسوج سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وزارت نفت 200 میلیارد تومان در پارک جنگلی یاسوج سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، پژمان‌ نیک‌اقبالی در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا و جمعی از مسوولان این استان، اظهار کرد: وزارت نفت در 75 هکتار از مساحت 900 هکتاری پارک جنگلی یاسوج سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه، وزارت نفت آمادگی دارد تا در این منطقه اقدام به ایجاد یک مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی همچون منطقه محمود آباد در شمال کشور کند.

این مسوول اضافه کرد: از آنجا که توان مالی و اقتصادی سرمایه گذاران بومی در استان برای انجام این کار تا حدودی ناممکن و سنگین است مسئولان و متولیان امر باید از این فرصت پیش آمده بهره لازم را ببرند.

وی افزود: وزارت نفت در پیشنهاد اولیه درخواست مالکیت زمین را کرده که منابع طبیعی و مسئولان استانی باید در این راستا اقدام کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید، اظهار کرد: این منطقه ظرفیت مناسبی برای ایجاد یک کمپ تفریحی و اقامتی برای مناطق جنوب و جنوب غرب دارد و همچنین با حل مشکلات زمین و افزایش سقف مدت زمان واگذاری می توان با سرمایه گذاری وزارت نفت در این نقطه، به توسعه گردشگری استان کمک کرد.

احمدی، سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج را مهم ارزیابی کرد و گفت: با راه اندازی این مجتمع رفاهی،خدماتی و گردشگری، افقی تازه پیش روی این منطقه در جذب توریست و رونق صنعت گردشگری خواهد بود.

وی گفت: با مدیریت صحیح و درست می توان زمینه توسعه همه جانبه و برون رفت از وضع موجود را فراهم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این منطقه ظرفیت مناسبی برای ایجاد یک کمپ تفریحی و اقامتی دارد و باید با حل معضلات پیش روی آن از جمله زمین و افزایش سقف مدت زمان واگذاری به توسعه گردشگری استان کمک کرد.

وی تاکید کرد: وزارت نفت در نهایت با اجرای طرح خود در پارک جنگلی یاسوج تا سقف 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نماینده بویراحمد و دنا نیز در این بازدید، اظهار داشت: سرمایه گذاری که قرار است در فاز نخست طرح افزون بر 200 میلیارد تومان در این استان و پارک جنگلی یاسوج هزینه کند باید با اطمینان و پشتوانه قوی و قانونی اقدام به این مهم کند.

غلام‌محمد زارعی تصریح کرد: چنانچه امکان مالکیت زمین به وزارت نفت وجود نداشته باشد منابع طبیعی استان می‌تواند این میزان زمین قابل تغییر کاربری را تا آخرین سقف یعنی 99 سال در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

وی ادامه داد: ساماندهی پارک جنگلی یاسوج نیز همچون رودخانه بشار نیازمند همدلی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های متولی، رسانه‌ها و مردم است.

به گزارش موج، برخی از مسوولان و اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد که از سرمایه‌گذاری وزارت نفت در 75 هکتار از زمین‌های بکر و مرغوب شهر یاسوج تعجب کرده بودند، سووال کردند که سهم استان ما از این سرمایه‌گذاری چیست؟ احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پاسخ داد که ما برای آنها دعا می‌کنیم که این کار را انجام می‌دهند و این سهم ما است.

براساس اطلاعات دریافتی، منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرده که 75 هکتار از پارک جنگلی یاسوج را برای انجام سرمایه گذاری به مدت 30 سال در اختیار وزارت نفت قرار دهد. اما وزارت نفت به دنبال مالکیت قطعی زمین می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه