English

حضور ۳۲۰ نفر از قرآن‌آموزان شهرستان آستارا در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا، از حضور 320 نفر از قرآن‌آموزان این شهرستان در طرح حفظ قرآن کریم خبر داد.

حضور 320 نفر از قرآن‌آموزان شهرستان آستارا در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، جمشید مهدوی افزود: اوایل تابستان سال جاری با همکاری مؤسسات قرآنی، آموزش ‌و پرورش و برخی از مساجد این شهرستان از ۳۲۰ داوطلب شرکت در کلاس‌های طرح حفظ قرآن کریم ثبت‌نام به عمل آمد.

وی با بیان اینکه کلاس‌های این تعداد داوطلب در قالب 16 کلاس زیرنظر مرکز فرهنگی قرآنی امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) شهرستان آستارا و با نظارت ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، تصریح کرد: برای آموزش این تعداد مربی ، 13 مربی به کار گرفته شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا با اشاره به اینکه 80 درصد از مربیان طرح حفظ قرآن کریم برای نخستین بار به حفظ قرآن کریم روی آورده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیمی از شرکت‌کنندگان جزء سی قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

مهدوی با تصریح براینکه مربیان طرح حفظ قرآن کریم پس از اتمام جزء سی در اسفندماه سال جاری در آزمون سراسری شرکت می‌کنند ، بیان کرد: به شرکت‌کنندگان در صورت کسب حداقل امتیاز 70 گواهینامه معتبر از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه اعطا می‌شود.

وی بیشتر مربیان سخت‌کوش طرح حفظ قرآن کریم را بانوان دانست و افزود: مربیان طرح مذکور بدون مزد و حق‌الزحمه نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم اقدام کرده و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا به‌صورت فصلی مبالغی را به آن‌ها پرداخت می‌کند. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا سعادت دنیوی و اخروی انسان را در گرو پایبندی به مفاهیم قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که به سمت قرآن آمده و با کلام حق عجین شده باید شاکر بوده و به مقام قرآنی خود افتخار کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه